Bagels & Beans Woerden

Bagels & Beans Woerden

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Woerden

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Woerden.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Woerden

Woerden is gelegen in Utrecht, en is onderdeel van de gemeente Woerden. Er wonen ongeveer 36.310 mensen in Woerden. De WOZ waarde van de woningen in Woerden ligt gemiddeld op €251.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Woerden op €39.900. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Woerden een gezamenlijk inkomen van €658.531.364. Van alle inwoners hebben 3.3% een uitkering. In Woerden een totaal van 1.198 inwoners.

Woerden ligt in het oosten van het Groene Hart, de groene zone omsloten door de Randstad. Buiten de bebouwing bestaat Woerden uit weilanden en akkers. Woerden staat bekend om de kaasmarkt die al meer dan 100 jaar wordt gehouden. Daarnaast speelde in de middeleeuwen de dakpan en steenindustrie een belangrijke rol. Door marktonderzoekers wordt Woerden gezien als de meest gemiddelde gemeente van Nederland.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Woerden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Woerden.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Woerden

Provincie
Utrecht
Gemeente
Woerden
Inwoners
36.310
Inkomen
€39.900
WOZ-waarde
€251.000