Bagels & Beans Zaanstad

Bagels & Beans Zaanstad

Ondernemer worden bij Bagels & Beans in Zaanstad

Bagels & Beans is op zoek naar een ondernemer in Zaanstad.

Servicegericht verkopen van vers belegde bagels, ultieme koffie & spetterverse sappen in een hartelijke, rustgevende & sfeervolle omgeving.

Over Zaanstad

Zaanstad is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Zaanstad. Er wonen ongeveer 75.385 mensen in Zaanstad. De WOZ waarde van de woningen in Zaanstad ligt gemiddeld op €177.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2014 van €211.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Zaanstad op €33.300. Lager dan het landelijke gemiddelde van €35.000. In totaal hebben alle inwoners van Zaanstad een gezamenlijk inkomen van €1.141.054.773. Van alle inwoners hebben 3.8% een uitkering. In Zaanstad een totaal van 2.865 inwoners.

Zaamdam ligt aan weerszijden van de rivier Zaan. Het centrum is gerenoveerd door middel van het plan Inverdam, een prestigieus project waarbinnen het centrum en het stationsgebied een grondige opknapbeurt hebben gehad. Zaandam heeft met de Zaanse Schans een toeristische trekpleister van wereldformaat. Zaandam ligt aan de A7 en aan de A8 en heeft twee treinstations: station Zaandam en station Zaandam Kogerveld.

Er zijn naast Bagels & Beans ook nog andere franchiseformules waarvoor Zaanstad interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zaanstad.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Bagels & Beans valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Bagels & Beans

Gegevens Zaanstad

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Zaanstad
Inwoners
75.385
Inkomen
€33.300
WOZ-waarde
€177.000