backWERK Zeewolde

backWERK Zeewolde

Ondernemer worden bij backWERK in Zeewolde

backWERK is op zoek naar een ondernemer in Zeewolde.

backWERK is een kwaliteits selfservice foodconcept en staat bekend om zijn heerlijk verse en natuurlijke producten tegen een eerlijke prijs. In onze winkels kun je terecht voor ontbijt, lunch en/of koffie met iets lekkers.

Over Zeewolde

Zeewolde is onderdeel van de gemeente Zeewolde, binnen de provincie Flevoland, en heeft 22.246 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €39.200. Het landelijk gemiddelde ligt op €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Zeewolde een relatief hoger inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €396.383.273. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Zeewolde op gemiddeld €235.000. Hoger dan het landelijk gemiddelde van €211.000. Daarnaast hebben 3.9% van de mensen in Zeewolde een uitkering. Dit maakt dat in totaal 868 inwoners van Zeewolde een uitkering krijgen.

Na de drooglegging in de jaren 60 werd Zeewolde in 1984 een zelfstandige gemeente. Hiermee is het daarmee de jongste gemeente van Nederland die niet door samenvoeging tot stand is gekomen. Zeewolde was in eerste instantie bedoeld om klein te houden. Hoewel dit niet gebeurd is, is het dorpse karakter behouden. Het dorp beschikt over het grootste loofbos van West-Europa. Het dorp beschikt over meerdere bedrijventerreinen, waar voornamelijk transport- en logistieke ondernemingen gevestigd zijn. Enkele jaren geleden is het centrum uitgebreid met een overdekt winkelgebied.

Er zijn naast backWERK ook nog andere franchiseformules waarvoor Zeewolde interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zeewolde.

brood & banket branche informatie

Franchiseformule backWERK valt binnen de branche brood & banket. In de branche brood & banket kan een onderscheid gemaakt worden in koude en warme bakkers. Bij koude bakkers gaat het met name om de verkoop van niet zelf vervaardigd brood en banket, eventueel in combinatie met de vervaardiging van (kleine) broodproducten via een opwarmoven en/of verkoop van chocolade en suikerwerk. Bij warme bakkers gaat het met name om de verkoop van zelfgemaakt brood en banket. Qua bedrijfsvoering, omzet en bruto winstmarges bestaat een groot verschil tussen beide typen zaken.

De Rabobank verwacht een kleine tot beperkte volumegroei voor 2016 – 2017. De verwachting is dat de volume stijgt met een kleine 2%. De grootste groei wordt echter verwacht bij kwaliteitsdiscounters en online, veelal ten koste van de traditionele bakkerijen.

Het huidige marktaandeel van online food is nog klein. Het ligt er dik bovenop dat dit de komende jaren explosief zal groeien. De verwachting is dat in 2030 een kwart van de boodschappen online gedaan wordt. De winkels in deze branche zullen dus moeten uitblinken in onderscheidende producten, een authentiek verhaal en behulpzaam personeel op de werkvloer. De consument zal dus verleid moeten worden met een belevingsomgeving waarin alle zintuigen worden geactiveerd. Al zal dat niet makkelijk worden: de grootste bedreiging voor deze branche is de supermarktbranche. Consumenten doen vaker in één winkel boodschappen. Echter kan dit ook weer een kans zijn, door samenwerkingen aan te gaan met supermarkten.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends en detailhandel.info

Vestigingen backWERK

Gegevens Zeewolde

Provincie
Flevoland
Gemeente
Zeewolde
Inwoners
22.246
Inkomen
€39.200
WOZ-waarde
€235.000