YellowKorner verkoopt prints van moderne en hedendaagse kunst en fotografie. Dit tegen toegankelijke prijzen zodat kunst voor iedereen toegankelijk wordt.
Zwolle is gelegen in Overijssel, en is onderdeel van de gemeente Zwolle. Er wonen ongeveer 124.893 mensen in Zwolle. De WOZ waarde van de woningen in Zwolle ligt gemiddeld op €200.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Zwolle op €33.600. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Zwolle een gezamenlijk inkomen van €1.907.456.727. Van alle inwoners hebben 4.2% een uitkering. In Zwolle een totaal van 5.246 inwoners.
Zwolle is een knooppunt voor het auto- en treinverkeer en is onder andere goed bereikbaar via de A28 en de A50. De bekendste straat in Zwolle is Diezerstraat, vanwege de vele winkels die eraan gelegen zijn. De Grote Markt is een van de oudste pleinen gelegen in het oude centrum. De bewoners in Zwolle worden blauwvingers genoemd.
Er zijn naast Yellowkorner ook nog andere franchiseformules waarvoor Zwolle interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zwolle.
Franchiseformule Yellowkorner valt binnen de branche luxe & huishoudelijke artikelen. Tot de branche luxe & huishoudelijke artikelen behoren winkels met luxeproducten van glas, aardewerk en porselein. Expert, Electronic Partner, Blokker en Marskramer zijn bekende voorbeelden van winkels die tot deze branche behoren. Naast luxe geschenken, kookgerei, woonaccessoires en servies verkopen deze winkels ook speelgoed.
Deze zogenoemde huishoudwinkels hebben te maken gehad met een omzetdaling. De branche voor de huishoudelijke artikelen boekte minder omzet. De omzetdaling zorgt er mede voor dat deze branche tot de slechtst presterende sector van de detailhandel behoort. Op de lange termijn blijft de rest van de detailhandel voor op de omzet van de huishoudwinkels.
Naast een daling in de omzet neemt ook het aantal bedrijven in deze branche af. Het merendeel van de winkels in huishoudelijke artikelen (96 procent) beschikt over minder dan tien werkzame personen.
In de toekomst zal naast het onderscheidend vermogen in producten belangrijker worden maar ook de manier waarop de huishoudwinkels de online retail oppakken. De consument is steeds minder winkelloyaal. Goed geïnformeerd personeel wordt belangrijker bij de beslissing tot aankopen. Samenwerking op het gebied van inkoop, aftersales en distributie biedt kansen voor deze branche. Het aantal online platformwinkels groeit zeer snel. Voor huishoudwinkels is het waarschijnlijk verstandiger om samen te werken met deze online aanbieders dan om de concurrentiestrijd aan te gaan.
Bron: CBS, Rabobank