Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Alkmaar is een regio met ongeveer 146.150 inwoners. 27.265 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 66.745 huishoudens met kinderen, en 44.895 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 66.745 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Alkmaar is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Hoofdplaats binnen deze regio is Alkmaar. Een groot aantal omliggende dorpen als Stompetoren en Heiloo maken daarnaast ook hier onderdeel van uit. Alkmaar is direct ook het meest dichtbevolkte gebied in deze regio. Alle andere plaatsen binnen de regio hebben een sterk landelijk karakter. Belangrijkste verkeersaders binnen de regio zijn de A9 en de N9. Door de aanwezigheid van het AZ voetbalstadion, ontvangt de regio ook veel periodiek toerisme.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Alkmaar interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Alkmaar.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.