Laserspace Almelo-Vriezenveen

Laserspace in regio Almelo-Vriezenveen

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Almelo-Vriezenveen

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Almelo-Vriezenveen.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Almelo-Vriezenveen

Binnen de regio Almelo-Vriezenveen zijn er 184.305 mensen woonachtig, waarvan 24.570 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 24570 184305% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Almelo-Vriezenveen zijn verdeeld over 73.605 huishoudens, waarvan 30.320 huishoudens met kinderen en 43.275 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,7.

Deze regio ligt nabij de Duitse grens. De belangrijkste plaatsen binnen deze regio zijn Almelo en Vriezenveen. Dwars door de regio loopt de N36 en de N35 die aansluiten op de A1 en de A35. Almelo is de grootste plaats binnen deze regio. Almelo kent veel bedrijvigheid. Naast de vele bedrijventerreinen die de stad kent, maakt ook de haven een stabiele groei door. Almelo kent bedrijven in de logistiek, transport, distributie en industrie.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Almelo-Vriezenveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Almelo-Vriezenveen.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Almelo-Vriezenveen

Postcode
7600 - 7699
Inwoners
184.305
Huishoudens
73.605