Mobiele service voor plaatselijk herstel van lakbeschadigingen aan auto’s. Uniek door totaalpakket van in- en exterieurherstel.
Amersfoort-Harderwijk is een regio met ongeveer 333.375 inwoners. 54.580 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 137.900 huishoudens met kinderen, en 83.855 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 137.900 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Amersfoort-Harderwijk is 2,5. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio bestaat uit diverse steden waaronder Amersfoort, Harderwijk en Nijkerk en is deels gelegen in de provincie Utrecht en deels in de provincie Gelderland. De grootste stad binnen de regio is Amersfoort. Amersfoort is een groeistad en vervult een regiofunctie met een sterk gegroeid bedrijfsleven. De binnenstad bezit een middeleeuws karakter met grachten en biedt een groot aanbod aan winkel- en horecavoorzieningen. De belangrijkste verkeersader binnen de regio is de A28.
Er zijn naast ChipsAway ook nog andere franchiseformules waarvoor Amersfoort-Harderwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amersfoort-Harderwijk.
Franchiseformule ChipsAway valt binnen de branche automotive. Tot de branche automotive behoren schadeherstelbedrijven en bedrijven voor de verkoop van automaterialen, auto- en camperverkoop en -verhuur. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn ChipsAway, Brezan, Motorhome Depot en Schadeherstelmeester. Deze formules houden zich bezig met het op locatie repareren van lakschade of blikschade van auto’s en/of de verkoop van auto-, caravan- en motoronderdelen.
Met name particulieren zijn vaker bereid een nieuwe auto te kopen. Er is echter nu een daling te zien in het aantal verkochte auto’s. De verkoop van bestelauto’s is echter wel toegenomen, al blijft de markt zeer concurrerend. De zakelijke leasevloot en de markt voor gebruikte auto’s blijven stabiel.
De schadeherstelbranche blijft echter onder druk te staan. Auto’s zijn tegenwoordig minder een statussymbool en lichte schades worden minder vaak gerepareerd. De consument is zich bewuster van de hoge mobiliteitskosten en zoekt naar wegen om die te verlagen, onder andere door besparing op reparatie en onderhoud en het langer blijven doorrijden met kleine schades. Daarnaast worden schades steeds vaker verdeeld in kleine/cosmetische schades en de grotere/complexere schades, met voor beide verschillende vestigingen. Ook worden auto’s door een combinatie van een stijgend marktaandeel van goedkopere auto’s en hoge prijzen van onderdelen eerder total loss verklaard.
De markt verandert snel en vraagt om draagkracht. Auto’s worden steeds complexer en merkkennis wordt steeds relevanter. De grootschalige uitrol van telematicaontwikkelingen zullen steeds meer impact hebben op de sector. Om overeind te blijven moet vrijwel iedere partij zijn businessmodel aanpassen. Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering maar ook om samenwerking. Toegewijd en gekwalificeerd personeel is daarbij een vereiste. In alle gevallen is de daadkracht van de ondernemer nodig bij het maken van de juiste strategische keuzes.
Bron: CBS Kwartaalmonitor, BOVAG, Rabobank Cijfers & Trends