Mobiele service voor plaatselijk herstel van lakbeschadigingen aan auto’s. Uniek door totaalpakket van in- en exterieurherstel.
Amsterdam is een regio met ongeveer 697.855 inwoners. 332.145 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 385.880 huishoudens met kinderen, en 294.460 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 385.880 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Amsterdam is 1,8. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Deze regio beslaat het overgrote deel van Amsterdam; De volledige binnenstad, Amsterdam-Noord en het havengebied. De regio wordt verdeeld door het IJ. Amsterdam is de grootste stad van Nederland, met één van de hoogste concentraties van retailers in het centrum. De regio heeft ook de grootste concentratie van toeristen binnen Nederland, met ruim meer dan 5 miljoen toeristen per jaar.
Er zijn naast ChipsAway ook nog andere franchiseformules waarvoor Amsterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amsterdam.
Franchiseformule ChipsAway valt binnen de branche automotive. Tot de branche automotive behoren schadeherstelbedrijven en bedrijven voor de verkoop van automaterialen, auto- en camperverkoop en -verhuur. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn ChipsAway, Brezan, Motorhome Depot en Schadeherstelmeester. Deze formules houden zich bezig met het op locatie repareren van lakschade of blikschade van auto’s en/of de verkoop van auto-, caravan- en motoronderdelen.
Met name particulieren zijn vaker bereid een nieuwe auto te kopen. Er is echter nu een daling te zien in het aantal verkochte auto’s. De verkoop van bestelauto’s is echter wel toegenomen, al blijft de markt zeer concurrerend. De zakelijke leasevloot en de markt voor gebruikte auto’s blijven stabiel.
De schadeherstelbranche blijft echter onder druk te staan. Auto’s zijn tegenwoordig minder een statussymbool en lichte schades worden minder vaak gerepareerd. De consument is zich bewuster van de hoge mobiliteitskosten en zoekt naar wegen om die te verlagen, onder andere door besparing op reparatie en onderhoud en het langer blijven doorrijden met kleine schades. Daarnaast worden schades steeds vaker verdeeld in kleine/cosmetische schades en de grotere/complexere schades, met voor beide verschillende vestigingen. Ook worden auto’s door een combinatie van een stijgend marktaandeel van goedkopere auto’s en hoge prijzen van onderdelen eerder total loss verklaard.
De markt verandert snel en vraagt om draagkracht. Auto’s worden steeds complexer en merkkennis wordt steeds relevanter. De grootschalige uitrol van telematicaontwikkelingen zullen steeds meer impact hebben op de sector. Om overeind te blijven moet vrijwel iedere partij zijn businessmodel aanpassen. Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering maar ook om samenwerking. Toegewijd en gekwalificeerd personeel is daarbij een vereiste. In alle gevallen is de daadkracht van de ondernemer nodig bij het maken van de juiste strategische keuzes.
Bron: CBS Kwartaalmonitor, BOVAG, Rabobank Cijfers & Trends