GroenRijk, weet wat er leeft Apeldoorn

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Apeldoorn

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Apeldoorn

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Apeldoorn.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Apeldoorn

In de regio Apeldoorn wonen er zo’n 177.520 mensen. Hiervan zijn er 25.765 van buitenlandse komaf, oftewel 25765 177520%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Apeldoorn zijn de inwoners verdeeld over 75.970 huishoudens. Hiervan hebben 26.845 kinderen, en 49.105 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Apeldoorn is 2,4.

Deze regio ligt aan de rand van de Veluwe. De belangrijkste verkeersaders binnen deze regio zijn de A1, A50, de N344 en de N304. Apeldoorn is de grootste plaats binnen de regio. Apeldoorn vervult een regiofunctie voor omliggende dorpen. Het winkelcentrum van Apeldoorn beschikt over een uitgebreid winkelbestand. Alle grote winkelketens zijn er gevestigd. Daarnaast beschikt Apeldoorn ook over een aantal overdekte winkelcentra.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Apeldoorn interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Apeldoorn.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Apeldoorn

Postcode
7300 - 7399
Inwoners
177.520
Huishoudens
75.970