GroenRijk, weet wat er leeft Assen

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Assen

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Assen

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Assen.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Assen

In de regio Assen wonen er zo’n 140.805 mensen. Hiervan zijn er 13.915 van buitenlandse komaf, oftewel 13915 140805%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Assen zijn de inwoners verdeeld over 60.425 huishoudens. Hiervan hebben 21.395 kinderen, en 39.005 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Assen is 2,5.

Kenmerkend voor deze regio is de vele bosrijke gebieden met kleine dorpen en gehuchten. De bekendste en grootste plaatsen is de stad Assen en het esdorp Beilen. Assen heeft verschillende bedrijventerreinen en kent een groot aanbod aan winkels. De hoofdmoot van het winkelaanbod zit gevestigd in het historische binnenstad Daarnaast zijn er een aantal winkelcentra aanwezig in de stad. Belangrijke verkeersaders zijn de A28, N33, N371, N374, N376 en de N381.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Assen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Assen.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Assen

Postcode
9400 - 9499
Inwoners
140.805
Huishoudens
60.425