Coding Giants is een innovatieve school die programmeertrainingen aanbiedt aan kinderen en jongeren van 7 tot 19 jaar. De missie van onze school is om deze kennis beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijke groep jongeren, hun horizon te verbreden, ruimte te geven om hun creativiteit te ontwikkelen, en leerlingen voortdurend te ondersteunen bij het creëren van hun eigen toekomst.
Bergen op Zoom is een regio met ongeveer 134.170 inwoners. 22.820 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 57.155 huishoudens met kinderen, en 36.550 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 57.155 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Bergen op Zoom is 2,4. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De grootste stad binnen de regio is Bergen op Zoom, waar een historisch centrum te vinden is met tal van winkels en restaurants rondom de Grote Markt. Vroeger was de stad met name bekend als handelsstad. Verder kent de regio tal van kleine dorpjes, waaronder Stavenisse, Woensdrecht en De Heen. In deze dorpen is een buurtcentrum te vinden voor met name de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A4, de A58 en de E312.
Er zijn naast Coding Giants ook nog andere franchiseformules waarvoor Bergen op Zoom interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bergen op Zoom.
Franchiseformule Coding Giants valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO