Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Bergen op Zoom is een regio met ongeveer 134.170 inwoners. 22.820 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 57.155 huishoudens met kinderen, en 36.550 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 57.155 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Bergen op Zoom is 2,4. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De grootste stad binnen de regio is Bergen op Zoom, waar een historisch centrum te vinden is met tal van winkels en restaurants rondom de Grote Markt. Vroeger was de stad met name bekend als handelsstad. Verder kent de regio tal van kleine dorpjes, waaronder Stavenisse, Woensdrecht en De Heen. In deze dorpen is een buurtcentrum te vinden voor met name de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A4, de A58 en de E312.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Bergen op Zoom interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bergen op Zoom.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.