Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Breda is een regio met ongeveer 253.905 inwoners. 48.985 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 115.330 huishoudens met kinderen, en 77.530 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 115.330 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Breda is 2,3. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio kenmerkt zich door de vele bedrijventerreinen die de regio rijk is. De historische stad Breda wordt gezien als centrumplaats binnen de regio, met een groot aanbod aan handel en industrie. De stad ligt aan een belangrijk knooppunt van water-, spoor- en autowegen. Daarnaast heeft de woonboulevard van Breda, gelegen aan de A16, een regiofunctie. Etten-Leur is de twee na grootste stad binnen de regio en kent een groot stadshart waar diverse winkel- en horecavoorzieningen te vinden zijn. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A16, de A17 en de A58.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Breda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Breda.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.