GroenRijk, weet wat er leeft Gorinchem

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Gorinchem

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Gorinchem

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Gorinchem.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Gorinchem

In de regio Gorinchem wonen er zo’n 111.405 mensen. Hiervan zijn er 12.365 van buitenlandse komaf, oftewel 12365 111405%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Gorinchem zijn de inwoners verdeeld over 44.510 huishoudens. Hiervan hebben 18.120 kinderen, en 26.405 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Gorinchem is 2,6.

De regio is grotendeels gelegen aan de Waal. Binnen de regio is Gorinchem de grootste stad. In het centrum van Gorinchem ligt de goed bewaarde vestingstad. In de binnenstad zijn zowel grote winkelketens als speciaalzaken te vinden. De rest van de regio bestaat met name uit diverse dorpen waaronder Meerkerk, Uitwijk en Leerbroek. De meeste dorpen bieden een buurtcentrum voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A27 en de N322.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Gorinchem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Gorinchem.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Gorinchem

Postcode
4200 - 4299
Inwoners
111.405
Huishoudens
44.510