GroenRijk, weet wat er leeft Gouda

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Gouda

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Gouda

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Gouda.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Gouda

In de regio Gouda wonen er zo’n 122.955 mensen. Hiervan zijn er 21.980 van buitenlandse komaf, oftewel 21980 122955%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Gouda zijn de inwoners verdeeld over 52.055 huishoudens. Hiervan hebben 19.110 kinderen, en 32.925 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Gouda is 2,4.

De regio ligt in het stedelijk gebied van de Randstad. De grootste stad binnen de regio is Gouda en heeft een regiofunctie binnen het Groene Hart. In de binnenstad van Gouda is er een verscheidenheid aan winkels te vinden. De stad is al sinds enige eeuwen bekend om zijn markten, waaronder de beroemde kaasmarkt. Een andere grote stad binnen de regio is Reeuwijk. In Reeuwijk is het winkelcentrum Miereakker te vinden. De regio is goed bereikbaar via de A12 en de N207.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Gouda interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Gouda.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Gouda

Postcode
2800 - 2899
Inwoners
122.955
Huishoudens
52.055