Motorhome Depot Nederland is onderdeel van de grootste Campermakelaar in Europa. Iedere franchisenemer van Motorhome Depot opereert in zijn eigen regionale gebied als campermakelaar en bemiddelt in de verkoop en koop van tweedehands particuliere campers.
In de regio Haarlem wonen er zo’n 189.650 mensen. Hiervan zijn er 44.425 van buitenlandse komaf, oftewel 44425 189650%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Haarlem zijn de inwoners verdeeld over 91.080 huishoudens. Hiervan hebben 27.925 kinderen, en 63.150 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Haarlem is 2,1.
Grootste plaats binnen deze regio is Haarlem, echter zijn Zandvoort en Bloemendaal (aan Zee) ook zeer bekende plaatsen. Beide badplaatsen genieten ook veel toerisme. Overwegend meer dan Haarlem. Bloemendaal is tevens bekend om zijn uitgaansgelegenheden en grote strandfeesten. Zandvoort kent men van het circuit aldaar. Belangrijkste verkeersaders in de regio zijn de provinciale wegen N200 en N201. De regio bestaat voor een groot deel uit duingebied. De regio grenst aan de westkant volledig aan de Noordzee.
Er zijn naast Motorhome Depot Franchise ook nog andere franchiseformules waarvoor Haarlem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Haarlem.
Franchiseformule Motorhome Depot Franchise valt binnen de branche dienstverlening. Tot de branche Financiële Dienstverlening behoren onder andere Hypotheekadviseurs, pensioen adviseurs, verzekeraars, banken, financiële adviseurs, en meer. Op dit moment zijn er volgens de Kamer van Koophandel 405.783 vestigingen actief binnen de branche, waarvan veruit het grootste deel in Noord- en Zuid-Holland te vinden is.
De branche vertoont sinds 2013 ook een duidelijke groei. Het CBS geeft aan dat het eerste kwartaal van 2016 er een omzetstijging van 7,8% is gerealiseerd, ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Ook het ondernemersvertrouwen blijft een positieve stijging te laten zien, wat sinds 2014 zelfs hoger ligt dan het vertrouwen in het totale bedrijfsleven.
Toch vind er binnen de sector ook krimp plaats. Met name binnen de werkgelegenheid. De werkgelegenheid in de sector is na 2007 met 38.000 banen gekrompen. Deze krimp zal ook blijven voortzetten. Technologische ontwikkelingen (internet) en veranderend consumentengedrag zijn hier de oorzaak van. Er zijn minder mensen benodigd om goed resultaat te boeken dankzij automatisering. Door deze verschuiving is er meer kennis benodigd, en ziet er markt er voor HBO en WO opgeleide mensen beter uit.
Daarnaast is er ook sprake van uitbreiding van deze branche. Door alle technologische ontwikkelingen heeft zich de laatste jaren een nieuw deel van de markt vertoont; Bedrijven die diensten in (klant)analyses en cijfer-beoordeling aanbieden, oftewel ‘big data’ zijn in de opkomst. Er kan steeds meer data van de klant verzameld worden, en deze bedrijven analyseren deze data en passen het toe.