Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Haarlem is een regio met ongeveer 189.650 inwoners. 44.425 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 91.080 huishoudens met kinderen, en 63.150 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 91.080 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Haarlem is 2,1. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Grootste plaats binnen deze regio is Haarlem, echter zijn Zandvoort en Bloemendaal (aan Zee) ook zeer bekende plaatsen. Beide badplaatsen genieten ook veel toerisme. Overwegend meer dan Haarlem. Bloemendaal is tevens bekend om zijn uitgaansgelegenheden en grote strandfeesten. Zandvoort kent men van het circuit aldaar. Belangrijkste verkeersaders in de regio zijn de provinciale wegen N200 en N201. De regio bestaat voor een groot deel uit duingebied. De regio grenst aan de westkant volledig aan de Noordzee.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Haarlem interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Haarlem.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.