GroenRijk, weet wat er leeft Helmond-Deurne

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Helmond-Deurne

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Helmond-Deurne

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Helmond-Deurne.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Helmond-Deurne

In de regio Helmond-Deurne wonen er zo’n 201.405 mensen. Hiervan zijn er 28.385 van buitenlandse komaf, oftewel 28385 201405%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Helmond-Deurne zijn de inwoners verdeeld over 83.175 huishoudens. Hiervan hebben 32.570 kinderen, en 50.575 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Helmond-Deurne is 2,5.

De historische stad Helmond is de grootste stad binnen de regio en heeft een rijk verleden wegens de metaal- en textielindustrie. De binnenstad biedt een grote diversiteit aan winkel- en horecavoorzieningen. In de stad zijn zowel grote winkelketens als speciaalzaken te vinden. Verder telt de stad uitgestrekte bedrijfsterreinen. De rest van de regio bestaat voornamelijk uit dunbevolkte dorpjes met buurtcentra voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de N270 en de N279.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Helmond-Deurne interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Helmond-Deurne.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Helmond-Deurne

Postcode
5700 - 5799
Inwoners
201.405
Huishoudens
83.175