Eten met gemak! Hilversum

Eten met gemak! in regio Hilversum

Ondernemer worden bij Eten met gemak! in regio Hilversum

Eten met gemak! is op zoek naar een ondernemer in de regio Hilversum.

Een verse maaltijdservice die lekkere en gezonde maaltijden bij consumenten aan huis levert. Wij selecteren alleen de meest verse ingrediënten uit het seizoen om voor onze klanten een smaakvol en gevarieerd assortiment verse maaltijden samen te stellen.

Over regio Hilversum

In de regio Hilversum wonen er zo’n 165.055 mensen. Hiervan zijn er 33.360 van buitenlandse komaf, oftewel 33360 165055%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Hilversum zijn de inwoners verdeeld over 75.135 huishoudens. Hiervan hebben 25.030 kinderen, en 50.130 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Hilversum is 2,2.

De grootste plaats binnen deze regio is Hilversum. Hilversum staat met name bekend om zijn rol in de media. Nagenoeg alle grote media-producenten zijn hier gevestigd. De A1 en de A27 zijn de belangrijkste verkeersaders binnen de regio. De leeftijd van de grootste groep inwoners ligt tussen de 30 en 49 jaar. Dit is te wijten aan de media-functie die de regio heeft. Relatief gezien heeft de regio ook meer hoger opgeleide arbeiders.

Er zijn naast Eten met gemak! ook nog andere franchiseformules waarvoor Hilversum interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Hilversum.

bezorgen & afhalen branche informatie

Franchiseformule Eten met gemak! valt binnen de branche bezorgen & afhalen. Het bezorgen en afhalen van voedsel is geen nieuwe branche, maar wel één die de afgelopen jaren flink in opkomst is. Naast de bekende pizzaformules zien steeds meer foodretailers mogelijkheden in bezorging; Cafetaria’s, supermarkten, maaltijdboxen en restaurants zijn de afgelopen jaren allen de dienst gaan aanbieden. Dit heeft voor een geschatte omzet van alle vormen van delivery van 1 miljard euro gezorgd in 2015.

De snelle opkomst van deze branche is te herleiden naar een aantal oorzaken; ruimere openingstijden van supermarkten, branchevervaging, hogere prijzen in de horeca en de tijd die consumenten hebben voor de bereiding van hun maaltijd. Nieuwkomers als HelloFresh en Beebox springen op deze trend in. Daarnaast zijn de supermarkten hun boodschappen gaan bezorgen. Ook kunnen de boodschappen nu opgehaald worden in zogenaamde pick-up points. Een enorme ontwikkeling binnen de branche.

Winkle en PostNL hebben in 2014 een onderzoek gedaan waaruit bleek dat 84% van de consumenten hun boodschappen liever thuisbezorgd hebben. Slechts 16 procent wil de boodschappen ergens afhalen.

Daarnaast heeft GfK in 2015 cijfers gepubliceerd in Distrifood waaruit blijkt dat 2 procent van het supermarktassortiment online verkocht werd. 40% van deze verkopen werd gedaan door specialisten, dus geen supermarkten. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van het voorgaande jaar.

Ook het aantal pick-up points is de afgelopen jaren aanzienlijk gestegen. Uit onderzoek van Syndy blijkt dat het aantal pick-up points in twee jaar met 680% is gestegen. Van begin 2013 tot eind 2014 steeg het aantal van 45 naar 350.

Samengevat lijkt de branche nog niet uitgegroeid en men kan de komende jaren nog veel ontwikkelingen verwachten. Specialisten zullen moeten innoveren om de supers bij te kunnen benen. Toch zijn de bezorgdiensten van de supers ook lang niet altijd vervelend. De speler die hier efficiënt op kan inspringen zal markt kunnen veroveren.

Vestigingen Eten met gemak!

Gegevens Hilversum

Postcode
1200 - 1299
Inwoners
165.055
Huishoudens
75.135