Laserspace Ijsselstein-Woerden

Laserspace in regio Ijsselstein-Woerden

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Ijsselstein-Woerden

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Ijsselstein-Woerden.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Ijsselstein-Woerden

Binnen de regio Ijsselstein-Woerden zijn er 227.120 mensen woonachtig, waarvan 38.480 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 38480 227120% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Ijsselstein-Woerden zijn verdeeld over 92.850 huishoudens, waarvan 38.170 huishoudens met kinderen en 54.635 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,5.

Binnen de regio is Nieuwegein de grootste stad. De stad heeft een groot winkelcentrum, genaamd City Plaza, met meer dan 150 winkels. De regio bestaat verder uit diverse grote steden waaronder Woerden en IJsselstein en dorpskernen waar men terecht kan voor de dagelijkse boodschappen. Het historische stadshart van Woerden biedt zowel bijzondere en lokale winkels als grote winkelketens. Van oudsher van Woerden met name bekend om de dakpan- en steenindustrie. De regio is goed bereikbaar via de A2 en de A12.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Ijsselstein-Woerden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Ijsselstein-Woerden.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Ijsselstein-Woerden

Postcode
3400 - 3499
Inwoners
227.120
Huishoudens
92.850