ABACUS Bijlesinstituut verzorgt individuele bijlessen en studiebegeleiding bij de leerling thuis. Bekwame docenten helpen de leerling. Wegens groei zoeken wij enthousiaste franchisenemers. Vraag gerust naar een beschikbare regio in jouw gebied.
Binnen de regio Leiden zijn er 211.605 mensen woonachtig, waarvan 46.810 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 46810 211605% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Leiden zijn verdeeld over 101.370 huishoudens, waarvan 30.210 huishoudens met kinderen en 71.100 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,2.
Binnen deze regio is Leiden de grootste plaats. De gemeente Leiden met de kleinere plaatsen die de stad omringen vormen het grootste gedeelte van deze regio. Leiden is te kenmerken als een studentenstad. Veel jongvolwassenen met een hoge concentratie van horecagelegenheden in de binnenstad. Kleinere plaatsen rond Leiden dienen ook veelal als forensenplaatsen en zijn voor een groot deel afhankelijk van Leiden. Ten noorden en zuiden van Leiden liggen de A4 en de A44. Deze vormen de belangrijkste verkeersaders voor de stad.
Er zijn naast ABACUS bijlesinstituut ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.
Franchiseformule ABACUS bijlesinstituut valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO