NR1 Webshops Leiden

NR1 Webshops in regio Leiden

Ondernemer worden bij NR1 Webshops in regio Leiden

NR1 Webshops is op zoek naar een ondernemer in de regio Leiden.

NR1-Webshops is de e-commerce franchiseformule van Nederland. Voor startende en bestaande onlineondernemers bieden wij een full service platform en distributiecentrum voor renderende webshops.

Over regio Leiden

Leiden is een regio met ongeveer 211.605 inwoners. 46.810 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 101.370 huishoudens met kinderen, en 71.100 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 101.370 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Leiden is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Binnen deze regio is Leiden de grootste plaats. De gemeente Leiden met de kleinere plaatsen die de stad omringen vormen het grootste gedeelte van deze regio. Leiden is te kenmerken als een studentenstad. Veel jongvolwassenen met een hoge concentratie van horecagelegenheden in de binnenstad. Kleinere plaatsen rond Leiden dienen ook veelal als forensenplaatsen en zijn voor een groot deel afhankelijk van Leiden. Ten noorden en zuiden van Leiden liggen de A4 en de A44. Deze vormen de belangrijkste verkeersaders voor de stad.

Er zijn naast NR1 Webshops ook nog andere franchiseformules waarvoor Leiden interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Leiden.

internet & ICT branche informatie

Franchiseformule NR1 Webshops valt binnen de branche internet & ICT. De branche Internet & ICT is tegenwoordig niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. In 2015 bedroegen de bestedingen volgens de Rabobank zo’n 35 miljard euro, en ook in 2016 verwachten ze groei. Toch is deze branche gevoelig voor de perikelen van de economie. Deze stijging binnen de branche vertoont zich omdat de economie als geheel ook heeft gegroeid de afgelopen jaren.

Internet is al geruime tijd onmisbaar binnen het bedrijfsleven, en de ICT gaat deze kant ook sterk op. Marketing, data, processen, communicatie, alles wordt tegenwoordig door de ICT behandeld. En dit in vrijwel alle sectoren. Samenwerken met de klant wordt steeds belangrijker. Er wordt niet meer per uur betaald, maar per oplossing, en samen met de klant wordt deze oplossing gezocht. Men moet dus flexibel zijn. Deze flexibiliteit maakt de ICT een zeer aantrekkelijke branche voor zzp’ers. Dit zorgt voor druk op de prijs. Technologie wordt steeds toegankelijker en goedkoper.

Trends in de sector als het Internet-of-Things, big data en mobiel veranderen snel en vragen om continu ontwikkelen en investeren. Juist met de integratie van deze trends in de business kunnen ICT-bedrijven hun klanten ontzorgen. Dit vraagt wel om blijvende investeringen in nieuwe technologie. Opleidingen en permanente educatie voor het personeel maken hier onderdeel van uit. Dit biedt kansen voor franchise om met het samenwerkingsmodel elkaar te versterken.

De vraag naar ICT-diensten blijft groeien, hoewel deze wel conjunctuurgevoelig is. Diverse trends zorgen voor groeiende vraag naar ICT en voor een uitbreiding van bestaande applicaties. Het aanbod van ICT-bedrijven is groot en divers. 96% van de ICT-bedrijven heeft minder dan 10 medewerkers en er zijn 175 ondernemingen met meer dan 100 werknemers. Er zijn ca. 265.000 mensen werkzaam in de ICT; een groot deel hiervan is zzp’er. Het aantal faillissementen was hoog in 2013, maar neemt sinds vorig jaar af.

Delen:

Vestigingen NR1 Webshops

Gegevens Leiden

Postcode
2300 - 2399
Inwoners
211.605
Huishoudens
101.370