Coding Giants is een innovatieve school die programmeertrainingen aanbiedt aan kinderen en jongeren van 7 tot 19 jaar. De missie van onze school is om deze kennis beschikbaar te maken voor een zo breed mogelijke groep jongeren, hun horizon te verbreden, ruimte te geven om hun creativiteit te ontwikkelen, en leerlingen voortdurend te ondersteunen bij het creëren van hun eigen toekomst.
Maastricht is een regio met ongeveer 185.510 inwoners. 41.515 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 91.830 huishoudens met kinderen, en 66.735 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 91.830 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Maastricht is 2,2. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio is gelegen in het uiterste zuiden van Nederland. De grootste stad binnen de regio is Maastricht en staat bekend als studentenstad. De binnenstad van Maastricht trekt veel bezoekers uit de omringende regio, maar ook uit andere delen van Nederland, België en Duitsland. De binnenstad heeft een ruim winkelaanbod met, naast de gebruikelijke winkelketens, relatief veel gespecialiseerde zaken en exclusieve winkels. Binnen de regio valt ook het dorp Vaals, die als een voorstad dient van de Duitse stad Aken. Binnen de regio zijn diverse dorpen te vinden met een gezellig buurtcentrum. De regio is goed bereikbaar via de A2 en de N278.
Er zijn naast Coding Giants ook nog andere franchiseformules waarvoor Maastricht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Maastricht.
Franchiseformule Coding Giants valt binnen de branche coaching & training. Tot de branche coaching & training behoren trainings- en opleidingsbureaus die zich bezighouden met het coachen, trainen en opleiden van personen en organisaties. Meestal betreft het business-to-business, waarbij zowel individuen als teams worden getraind op bijvoorbeeld het gebied van sales, leiderschap, klantgerichtheid of persoonlijke ontwikkeling. Bekende formules in deze branche zijn onder andere ABACUS bijlesinstituut, LMI Nederland en DOOR Training & Coach.
De markt voor trainings- en opleidingsbureaus is volop in beweging: de omzet in de markt groeit, het aantal aanbieders neemt tegelijkertijd af. Daarnaast zijn er diverse ontwikkelingen gaande in het aanbod en de vormen van trainen en opleiden.
In het bedrijfsleven heerst er een groeiend besef dat het tot ongewenste resultaten leidt wanneer er wordt bezuinigd op opleidingen, bijscholing en training. Meer dan drie kwart van de bedrijven in Nederland verzorgen voor hun werknemers een vorm van bedrijfsopleidingen, waarbij het verzorgen van cursussen de meest gebruikte methode is om kennis te vergaren en vaardigheden te ontwikkelen. Jaarlijks geven bedrijven gemiddeld 1,7 miljard euro uit aan cursussen. Andere methodes die voor scholing van het personeel worden gebruikt zijn workshops, georganiseerde groepsdiscussies en conferenties. Een derde van de bedrijven geven hun voorkeur aan zelfstudie.
Tegenwoordig is het niet alleen het individu, ook het team, de afdeling of de organisatie moeten aan de gang. Om de vergaarde kennis of vaardigheden toe te passen moet de omgeving meedoen. Om succesvol te blijven opereren met al deze hectiek is het voor trainingsbureaus noodzakelijk om de klant centraal te stellen, om te kijken naar wat zinnig en nuttig is en om maatwerk te leveren. Sectorkennis en ervaring met sector specifieke vraagstukken is hierbij essentieel. De behoefte aan sectorkennis in combinatie met een multidisciplinaire benadering vergt om flexibiliteit van de trainingsbureaus.
Bron: CBS, NRTO