Motorhome Depot Nederland is onderdeel van de grootste Campermakelaar in Europa. Iedere franchisenemer van Motorhome Depot opereert in zijn eigen regionale gebied als campermakelaar en bemiddelt in de verkoop en koop van tweedehands particuliere campers.
In de regio Maastricht wonen er zo’n 185.510 mensen. Hiervan zijn er 41.515 van buitenlandse komaf, oftewel 41515 185510%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Maastricht zijn de inwoners verdeeld over 91.830 huishoudens. Hiervan hebben 25.065 kinderen, en 66.735 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Maastricht is 2,2.
De regio is gelegen in het uiterste zuiden van Nederland. De grootste stad binnen de regio is Maastricht en staat bekend als studentenstad. De binnenstad van Maastricht trekt veel bezoekers uit de omringende regio, maar ook uit andere delen van Nederland, België en Duitsland. De binnenstad heeft een ruim winkelaanbod met, naast de gebruikelijke winkelketens, relatief veel gespecialiseerde zaken en exclusieve winkels. Binnen de regio valt ook het dorp Vaals, die als een voorstad dient van de Duitse stad Aken. Binnen de regio zijn diverse dorpen te vinden met een gezellig buurtcentrum. De regio is goed bereikbaar via de A2 en de N278.
Er zijn naast Motorhome Depot Franchise ook nog andere franchiseformules waarvoor Maastricht interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Maastricht.
Franchiseformule Motorhome Depot Franchise valt binnen de branche dienstverlening. Tot de branche Financiële Dienstverlening behoren onder andere Hypotheekadviseurs, pensioen adviseurs, verzekeraars, banken, financiële adviseurs, en meer. Op dit moment zijn er volgens de Kamer van Koophandel 405.783 vestigingen actief binnen de branche, waarvan veruit het grootste deel in Noord- en Zuid-Holland te vinden is.
De branche vertoont sinds 2013 ook een duidelijke groei. Het CBS geeft aan dat het eerste kwartaal van 2016 er een omzetstijging van 7,8% is gerealiseerd, ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Ook het ondernemersvertrouwen blijft een positieve stijging te laten zien, wat sinds 2014 zelfs hoger ligt dan het vertrouwen in het totale bedrijfsleven.
Toch vind er binnen de sector ook krimp plaats. Met name binnen de werkgelegenheid. De werkgelegenheid in de sector is na 2007 met 38.000 banen gekrompen. Deze krimp zal ook blijven voortzetten. Technologische ontwikkelingen (internet) en veranderend consumentengedrag zijn hier de oorzaak van. Er zijn minder mensen benodigd om goed resultaat te boeken dankzij automatisering. Door deze verschuiving is er meer kennis benodigd, en ziet er markt er voor HBO en WO opgeleide mensen beter uit.
Daarnaast is er ook sprake van uitbreiding van deze branche. Door alle technologische ontwikkelingen heeft zich de laatste jaren een nieuw deel van de markt vertoont; Bedrijven die diensten in (klant)analyses en cijfer-beoordeling aanbieden, oftewel ‘big data’ zijn in de opkomst. Er kan steeds meer data van de klant verzameld worden, en deze bedrijven analyseren deze data en passen het toe.