Indoorspeelparadijs voor kinderen van 1 tot 12 jaar. Er zijn gigantische klim- en klautertoestellen, vol uitdagende tunnels en geheime gangetjes en natuurlijk de bekende ballenbakken, superlego, trampolines en luchtkussens.
Binnen de regio Roosendaal zijn er 168.115 mensen woonachtig, waarvan 25.665 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 25665 168115% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Roosendaal zijn verdeeld over 71.540 huishoudens, waarvan 26.440 huishoudens met kinderen en 45.100 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,4.
Binnen de regio zijn er diverse winkelvoorzieningen te vinden, waaronder het factory outlet center Rosada in Roosendaal. Roosendaal kan met diverse winkelcentra gekenmerkt worden als de grootste winkelstad binnen de regio en vervult een belangrijke internationale logistieke functie door zijn ligging aan de spoorlijn richting Brussel. Verder zijn in de regio diverse dichtbevolkte dorpskernen te vinden. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A17, de A58 en de A59.
Er zijn naast Monkey Town ook nog andere franchiseformules waarvoor Roosendaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Roosendaal.
Franchiseformule Monkey Town valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.
Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.
Er zijn ruim 300 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advies- en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.
Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.
Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.
Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketinggestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en dit is in Nederland nog een ondergeschoven kind. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.
Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank