Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Rotterdam is een regio met ongeveer 549.370 inwoners. 275.565 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 282.355 huishoudens met kinderen, en 202.630 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 282.355 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Rotterdam is 1,9. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio Rotterdam is grotendeels gelegen aan de Nieuwe Maas en is een dichtbevolkt gebied. Rotterdam staat bekend al havenstad en heeft de grootste en belangrijkste haven van Europa. Daarnaast staat Rotterdam bekend om haar vernieuwende architectuur, de historische binnenstad werd tijdens de Tweede Wereldoorlog verwoest. In het centrum is een groot winkelgebied te vinden. Verder telt Rotterdam diverse winkelcentra verspreid over de gehele stad. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A4, de A15, de A16 en de A20.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Rotterdam interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Rotterdam.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.