Laserspace Spijkenisse-Oud Beijerland

Laserspace in regio Spijkenisse-Oud Beijerland

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Spijkenisse-Oud Beijerland

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Spijkenisse-Oud Beijerland.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Spijkenisse-Oud Beijerland

Binnen de regio Spijkenisse-Oud Beijerland zijn er 287.645 mensen woonachtig, waarvan 37.350 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 37350 287645% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Spijkenisse-Oud Beijerland zijn verdeeld over 122.350 huishoudens, waarvan 45.845 huishoudens met kinderen en 76.525 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,3.

De regio is grotendeels gelegen aan de Oude Maas. De grootste steden binnen de regio zijn Spijkenisse, Hellevoetsluis en Oud-Beijerland. Spijkenisse is gelegen onder de rook van Rotterdam en heeft veel industrie. In het winkelhart van de stad is een groot aanbod aan winkel- en horecavoorzieningen te vinden. Oud-Beijerland staat met name bekend als forensendorp en heeft bovendien een regionale centrumfunctie. Verder zijn in de regio diverse grote plaatsen en dorpskernen te vinden waar men terecht kan voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A15, de N217 en de N218.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Spijkenisse-Oud Beijerland interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Spijkenisse-Oud Beijerland.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. De Rabobank verwacht dat 2016 weer een gemiddelde groei is van 2,5%. Deze groei komt o.a. door de groeiende economie in Nederland, een aantrekkelijk zakelijke vraag en meer inkomend toerisme. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie zit of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn rond de 305 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advieus en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketing-gestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en is op dit moment nog een ondergeschoven kind in Nederland. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Spijkenisse-Oud Beijerland

Postcode
3200 - 3299
Inwoners
287.645
Huishoudens
122.350