GroenRijk, weet wat er leeft Stadskanaal

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Stadskanaal

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Stadskanaal

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Stadskanaal.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Stadskanaal

In de regio Stadskanaal wonen er zo’n 68.980 mensen. Hiervan zijn er 5.185 van buitenlandse komaf, oftewel 5185 68980%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Stadskanaal zijn de inwoners verdeeld over 29.975 huishoudens. Hiervan hebben 10.350 kinderen, en 19.610 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Stadskanaal is 2,4.

De regio staat bekend om de veengrond. De regio ligt tegen de Duitse grens aan. Grote en bekende namen in de regio zijn o.a. de plaatsen Stadskanaal, Musselkanaal en Ter Apel. Stadskanaal behoort tot de grootste plaatsen in de provincie Groningen. Stadskanaal is ontstaan als veenkolonie en is uitgegroeid tot een regionaal centrum. Stadskanaal ligt aan de gelijknamige kanaal waar voorheen veel scheepvaart over kwam. Nu wordt het kanaal veelal gebruikt voor pleziervaart. Belangrijke verkeersaders zijn de N33, N34, N378 en de N379.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Stadskanaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Stadskanaal.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Stadskanaal

Postcode
9500 - 9599
Inwoners
68.980
Huishoudens
29.975