Laserspace Stadskanaal

Laserspace in regio Stadskanaal

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Stadskanaal

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Stadskanaal.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Stadskanaal

Binnen de regio Stadskanaal zijn er 68.980 mensen woonachtig, waarvan 5.185 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 5185 68980% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Stadskanaal zijn verdeeld over 29.975 huishoudens, waarvan 10.350 huishoudens met kinderen en 19.610 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,4.

De regio staat bekend om de veengrond. De regio ligt tegen de Duitse grens aan. Grote en bekende namen in de regio zijn o.a. de plaatsen Stadskanaal, Musselkanaal en Ter Apel. Stadskanaal behoort tot de grootste plaatsen in de provincie Groningen. Stadskanaal is ontstaan als veenkolonie en is uitgegroeid tot een regionaal centrum. Stadskanaal ligt aan de gelijknamige kanaal waar voorheen veel scheepvaart over kwam. Nu wordt het kanaal veelal gebruikt voor pleziervaart. Belangrijke verkeersaders zijn de N33, N34, N378 en de N379.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Stadskanaal interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Stadskanaal.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn ruim 300 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advies- en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketinggestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en dit is in Nederland nog een ondergeschoven kind. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Stadskanaal

Postcode
9500 - 9599
Inwoners
68.980
Huishoudens
29.975