GroenRijk, weet wat er leeft Tiel

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Tiel

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Tiel

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Tiel.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Tiel

In de regio Tiel wonen er zo’n 80.505 mensen. Hiervan zijn er 11.970 van buitenlandse komaf, oftewel 11970 80505%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Tiel zijn de inwoners verdeeld over 31.765 huishoudens. Hiervan hebben 13.260 kinderen, en 18.490 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Tiel is 2,6.

De regio is gelegen in de provincie Gelderland en bestaat onder andere uit de Hanzestad Tiel. Tiel is met name bekend door de mascotte van de stad, Flipje. In het centrum van Tiel zijn meer dan 200 winkels en diverse horecapleinen te vinden. In en rondom het centrum zijn diverse parkeergelegenheden te vinden. In de rest van de regio zijn diverse dorpen te vinden waaronder Zoelen, Ommeren en Lienden. Deze dorpen bieden een dorpscentrum voor de dagelijkse boodschappen. De regio is goed bereikbaar via de A15 en de N320.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Tiel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tiel.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Tiel

Postcode
4000 - 4099
Inwoners
80.505
Huishoudens
31.765