HKB Tiel

HKB in regio Tiel

Ondernemer worden bij HKB in regio Tiel

HKB is op zoek naar een ondernemer in de regio Tiel.

HKB is een bedrijfskundig adviesbureau voor MKB ondernemers. Wij bieden praktische en bedrijfskundige begeleiding aan ondernemers, waarmee wij ondernemers helpen met het verhogen van de waarde van hun bedrijf. Onze focus ligt op resultaat- en rendementsverbetering en professionalisering van de bedrijfsvoering.

Over regio Tiel

Tiel is een regio met ongeveer 80.505 inwoners. 11.970 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 31.765 huishoudens met kinderen, en 18.490 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 31.765 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Tiel is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

De regio is gelegen in de provincie Gelderland en bestaat onder andere uit de Hanzestad Tiel. Tiel is met name bekend door de mascotte van de stad, Flipje. In het centrum van Tiel zijn meer dan 200 winkels en diverse horecapleinen te vinden. In en rondom het centrum zijn diverse parkeergelegenheden te vinden. In de rest van de regio zijn diverse dorpen te vinden waaronder Zoelen, Ommeren en Lienden. Deze dorpen bieden een dorpscentrum voor de dagelijkse boodschappen. De regio is goed bereikbaar via de A15 en de N320.

Er zijn naast HKB ook nog andere franchiseformules waarvoor Tiel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tiel.

advies branche informatie

Franchiseformule HKB valt binnen de branche advies. Tot deze branche behoren de organisatieadviesbureaus. Bekende formules die tot deze branche behoren zijn o.a.: Finovion, LMI Nederland, ActionCOACH en Thexton Armstrong. Nederland telt meer dan 100.000 adviesbureaus. Het merendeel van deze bureaus bestaat uit eenmanszaken. Voor deze branche wordt de komende jaren een volumegroei van meer dan 3 procent verwacht. Deze groei heeft de advies branche mede te danken aan de aantrekkende economie. De aantrekkende economie heeft een toename van bedrijfsinvesteringen tot gevolg. Dit biedt kansen voor de advies branche.

Echter is de concurrentie binnen deze branche ook fors toegenomen. Er zijn veel kleine spelers actief in de branche en ook het aantal ZZP-ers is flink gegroeid. Daarnaast neemt door branchevervaging de concurrentie ook flink toe. Deze toename van concurrentie leidt ook tot prijsdruk. Goed onderscheidend vermogen is nodig om de omzet te doen stijgen.

Daarnaast zal de advies branche in moeten spelen op bepaalde trends. Het online kanaal wordt steeds belangrijker binnen deze branche. Consumenten raadplegen het internet voor bepaald advies. Consultants zullen zich moeten onderscheiden met specifieke en specialistische kennis. Het belang van een heldere en gerichte doelgroep strategie wordt alsmaar groter. Daarnaast zullen meer en meer bedrijven actief in deze branche zich gaan richten op de corebusiness en zullen overige processen uitbesteden aan externe partijen.

Verder zijn er nog een aantal trends te herkennen binnen deze branche. De argwaan tegen managementmodellen neemt verder toe. De adviseurs van de toekomst moeten gebruikmaken van een nieuwe nuchterheid. Houd dingen eenvoudig en zorg ervoor dat het echt werkt. Bedrijven hebben steeds meer de behoefte aan een sparringspartner, aan iemand die scherpe vragen durft te stellen. Het traditionele adviesmodel is van de baan.

Bron: CBS