GroenRijk, weet wat er leeft Tilburg

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Tilburg

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Tilburg

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Tilburg.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Tilburg

In de regio Tilburg wonen er zo’n 284.025 mensen. Hiervan zijn er 54.760 van buitenlandse komaf, oftewel 54760 284025%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Tilburg zijn de inwoners verdeeld over 131.075 huishoudens. Hiervan hebben 41.975 kinderen, en 89.065 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Tilburg is 2,3.

De grootste stad binnen de regio is Tilburg en is qua inwonersaantal de zesde stad van Nederland. Tilburg is met name gegroeid door de opkomst van de textielindustrie en telt heden diverse winkelgebieden met zowel grote winkelketens als kleine speciaalzaken. In de rest van de regio zijn er diverse winkelcentra te vinden waaronder in de steden Oisterwijk en Goirle. Een belangrijke tak van bedrijvigheid binnen de regio is vanouds het toerisme vanwege de vele natuurmonumenten. De belangrijkste verkeersader binnen de regio is de A58.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Tilburg interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Tilburg.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Tilburg

Postcode
5000 - 5099
Inwoners
284.025
Huishoudens
131.075