GroenRijk, weet wat er leeft Venlo

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Venlo

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Venlo

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Venlo.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Venlo

In de regio Venlo wonen er zo’n 185.800 mensen. Hiervan zijn er 34.260 van buitenlandse komaf, oftewel 34260 185800%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Venlo zijn de inwoners verdeeld over 79.170 huishoudens. Hiervan hebben 29.095 kinderen, en 50.125 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Venlo is 2,4.

De regio is gelegen tegen de Duitse grens. Binnen de regio is Venlo de grootste stad. Venlo is een handels-, transport- en industriestad. De historische stad is het centrum voor de wijde omgeving alsmede koopcentrum voor het naburige Duitse Ruhrgebied. In de rest van de regio zijn diverse dorpen te vinden waar men terecht kan bij het buurtcentrum voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A73 en de N271.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Venlo interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Venlo.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Venlo

Postcode
5900 - 5999
Inwoners
185.800
Huishoudens
79.170