Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Venlo is een regio met ongeveer 185.800 inwoners. 34.260 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 79.170 huishoudens met kinderen, en 50.125 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 79.170 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Venlo is 2,4. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
De regio is gelegen tegen de Duitse grens. Binnen de regio is Venlo de grootste stad. Venlo is een handels-, transport- en industriestad. De historische stad is het centrum voor de wijde omgeving alsmede koopcentrum voor het naburige Duitse Ruhrgebied. In de rest van de regio zijn diverse dorpen te vinden waar men terecht kan bij het buurtcentrum voor de dagelijkse boodschappen. Belangrijke verkeersaders binnen de regio zijn de A73 en de N271.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Venlo interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Venlo.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.