GroenRijk, weet wat er leeft Waalwijk

GroenRijk, weet wat er leeft in regio Waalwijk

Ondernemer worden bij GroenRijk, weet wat er leeft in regio Waalwijk

GroenRijk, weet wat er leeft is op zoek naar een ondernemer in de regio Waalwijk.

GroenRijk is een tuincentrumformule waarbij wij groen tot leven willen wekken met een actueel nationaal gepositioneerd groenwinkelmerk i.c.m. de inzet van de individuele ondernemer (franchisenemer) als ‘local hero’. Wij zijn vakmensen in groen.

Over regio Waalwijk

In de regio Waalwijk wonen er zo’n 152.980 mensen. Hiervan zijn er 20.195 van buitenlandse komaf, oftewel 20195 152980%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Waalwijk zijn de inwoners verdeeld over 63.555 huishoudens. Hiervan hebben 24.315 kinderen, en 39.210 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Waalwijk is 2,5.

Binnen de regio zijn er diverse trekpleisters te vinden, waaronder attractiepark de Efteling in Kaatsheuvel. Rondom de Efteling zijn diverse accommodaties en horecavoorzieningen te vinden. Waalwijk wordt gekenmerkt als winkelstad binnen de regio met zowel grote winkelketens als kleine speciaalzaken. In de andere plaatsen binnen de regio kan men terecht voor de dagelijkse boodschappen. Historisch gezien was de leder- en schoenindustrie belangrijk voor de regio. De regio is goed bereikbaar via de A59 en de N261.

Er zijn naast GroenRijk, weet wat er leeft ook nog andere franchiseformules waarvoor Waalwijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Waalwijk.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule GroenRijk, weet wat er leeft valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop & Boerenbond. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen GroenRijk, weet wat er leeft

Gegevens Waalwijk

Postcode
5100 - 5199
Inwoners
152.980
Huishoudens
63.555