Husse is de Europese marktleider in levering van Zweeds Super premium kwaliteit voeding voor honden en katten. Wij leveren onze producten persoonlijk aan huis, de kwaliteit van onze voeding en de uitmuntende service maakt ons uniek.
Winterswijk-Lichtenvoorde is een regio met ongeveer 103.760 inwoners. 10.485 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 42.350 huishoudens met kinderen, en 26.320 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 42.350 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Winterswijk-Lichtenvoorde is 2,6. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.
Deze regio ligt aan de Duitse grens. De grootste plaatsen binnen deze regio zijn Winterswijk en Lichtenvoorde. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de N18 en de A18. De regio is van oudsher bekend vanwege de ijzerindustrie en de kleinschalig landbouw. Deze regio heeft vanwege haar diverse natuurgebieden een toeristisch karakter. Binnen de regio is veel plattelandstoerisme ontstaan.
Er zijn naast Husse ook nog andere franchiseformules waarvoor Winterswijk-Lichtenvoorde interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Winterswijk-Lichtenvoorde.
Franchiseformule Husse valt binnen de branche dierbenodigdheden. De branche dierbenodigdheden, vaak ook wel dierenspeciaalzaken genoemd, is in Nederland relatief groot, gezien de naar verhouding hoge aantallen huisdieren in Nederland.
Binnen de dierbenodigdheden zijn er veel branchevreemde concurrenten actief. Vooral tuincentra en supermarkten nemen een groot deel van de totale omzet voor hun rekening. De laatste jaren zijn daar ook veel online platformen aan toegevoegd.
Franchise en samenwerking komt veel voor binnen deze branche. Pets Place, Husse en Dierspecialist zijn veel geziene namen. Ook formules als Welkoop, Intratuin en Albert Heijn hebben een groot aanbod aan diervoeding.
Verwacht wordt dat online ook in diervoeding een steeds grotere rol gaat spelen. Formules zien het online aandeel in hun omzet steeds stijgen. Retailers zullen hier op in moeten spelen door samenwerkingsverbanden aan te gaan en een uniform assortiment moeten bieden. Duidelijkheid en communicatie naar de consument is hier van groot belang.