Laserspace Winterswijk-Lichtenvoorde

Laserspace in regio Winterswijk-Lichtenvoorde

Ondernemer worden bij Laserspace in regio Winterswijk-Lichtenvoorde

Laserspace is op zoek naar een ondernemer in de regio Winterswijk-Lichtenvoorde.

Een multi activiteitencentrum ontwikkeld voor een brede doelgroep, van jong volwassen tot bedrijven. Voor iedereen die op zoek is naar een plek met leuke en innovatieve activiteiten.

Over regio Winterswijk-Lichtenvoorde

Binnen de regio Winterswijk-Lichtenvoorde zijn er 103.760 mensen woonachtig, waarvan 10.485 inwoners een allochtone achtergrond hebben, ongeveer 10485 103760% van de inwoners. Dit kunnen zowel westerse als niet-westerse allochtonen zijn. Naast het aantal inwoners vertelt het aantal huishoudens en de gezinsgrootte u wat over de demografie van het gebied. De inwoners van Winterswijk-Lichtenvoorde zijn verdeeld over 42.350 huishoudens, waarvan 16.035 huishoudens met kinderen en 26.320 huishoudens zonder kinderen. In deze regio komt de gemiddelde gezinsgrootte neer op 2,6.

Deze regio ligt aan de Duitse grens. De grootste plaatsen binnen deze regio zijn Winterswijk en Lichtenvoorde. Belangrijke verkeersaders die door deze regio lopen zijn de N18 en de A18. De regio is van oudsher bekend vanwege de ijzerindustrie en de kleinschalig landbouw. Deze regio heeft vanwege haar diverse natuurgebieden een toeristisch karakter. Binnen de regio is veel plattelandstoerisme ontstaan.

Er zijn naast Laserspace ook nog andere franchiseformules waarvoor Winterswijk-Lichtenvoorde interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Winterswijk-Lichtenvoorde.

speeltuin indoor branche informatie

Franchiseformule Laserspace valt binnen de branche speeltuin indoor. Indoor speeltuin valt onder de branche dagrecreatie. De meeste informatie is dan ook breed en niet specifiek voor indoor speeltuin. Enkele voorbeelden van franchiseformules in deze branche zijn Monkey Town, Kinderspeelparadijs Ballorig en Laser Space. De gemiddelde investering in deze branche ligt rond de € 100.000.

Het aantal bezoekers aan pret- en themaparken steeg in de periode van 1997 tot 2014 elk jaar met zo’n 5%. In de laatste paar jaren is de groei wat afgezwakt. Toch blijven de prognoses in deze sector positief. Locatie wordt wel een steeds belangrijker aspect. Als een onderneming niet op een A-locatie of in een sterke regio zit, zal er geïnvesteerd moeten worden in een uniek en onderscheidend concept.

Er zijn ruim 300 pret- en themaparken met speeltoestellen. NRIT, een advies- en onderzoeksbureau met specialisme leisure, gaat uit van 29 attractieparken, 21 speelparken en 65 dierenparken. Dit is inclusief 15 erkende dierentuinen.

Door het toenemende aanbod aan activiteiten in deze branche, is dagrecreatie een verdringingsmarkt geworden. Er wordt ook steeds vaker kortingen gegeven om zo bezoekers te trekken. Hierdoor wordt het belang van besteding bij bijvoorbeeld horeca steeds groter. Door de beperkte vrije tijd van Nederlanders, gemiddeld heeft de Nederlander 47 uur per week te besteden, is het hebben van unieke speeltoestellen en een goede horeca belangrijke trekkers.

Bij indoor speeltuinen is het weer ook een belangrijke factor, maar in mindere mate bepalend als bij dierentuinen en attractieparken. Alleen bij erg goed weer zal men eerder geneigd zijn een buitenactiviteit te doen.

Een belangrijke trend is meer aandacht schenken aan (marketinggestuurde) omzetoptimalisatie. Daarbij liggen kansen voor o.a. dynamische toegangsprijzen, waar gekeken wordt naar het seizoen en combinatiedeals, waarbij de entreeprijs inclusief consumptie(s) of souvenir(s) aangeboden wordt. Een andere trend is personalisering. Dat houdt in dat je weet wat de klant wil en dit is in Nederland nog een ondergeschoven kind. In onder meer Amerika wordt dit al succesvol toegepast. Hier is dus nog genoeg kansen voor te vinden op de lange termijn.

Bron: ABN AMRO, NRIT, CBS, Rabobank

Vestigingen Laserspace

Gegevens Winterswijk-Lichtenvoorde

Postcode
7100 - 7199
Inwoners
103.760
Huishoudens
42.350