Motorhome Depot Nederland is onderdeel van de grootste Campermakelaar in Europa. Iedere franchisenemer van Motorhome Depot opereert in zijn eigen regionale gebied als campermakelaar en bemiddelt in de verkoop en koop van tweedehands particuliere campers.
In de regio Zoetermeer-Waddinxveen wonen er zo’n 176.250 mensen. Hiervan zijn er 41.165 van buitenlandse komaf, oftewel 41165 176250%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Zoetermeer-Waddinxveen zijn de inwoners verdeeld over 74.865 huishoudens. Hiervan hebben 29.395 kinderen, en 45.495 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Zoetermeer-Waddinxveen is 2,4.
Binnen de regio is Zoetermeer de grootste stad. In 1962 werd Zoetermeer aangewezen als groeikern van Den Haag en groeide hierdoor uit tot een grote stad. Het Stadshart is het grootste winkelcentrum van de stad waar men diverse winkel- en horecavoorzieningen kan vinden. Een andere grote stad binnen de regio is Waddinxveen. In Waddinxveen is het winkelcentrum Gouweplein te vinden met een groot aanbod aan winkels en horeca. Verder bestaat de regio uit enkele dorpen waaronder Benthuizen en Moerkapelle. De regio is goed bereikbaar via de A12 en de N209.
Er zijn naast Motorhome Depot Franchise ook nog andere franchiseformules waarvoor Zoetermeer-Waddinxveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zoetermeer-Waddinxveen.
Franchiseformule Motorhome Depot Franchise valt binnen de branche dienstverlening. Tot de branche Financiële Dienstverlening behoren onder andere Hypotheekadviseurs, pensioen adviseurs, verzekeraars, banken, financiële adviseurs, en meer. Op dit moment zijn er volgens de Kamer van Koophandel 405.783 vestigingen actief binnen de branche, waarvan veruit het grootste deel in Noord- en Zuid-Holland te vinden is.
De branche vertoont sinds 2013 ook een duidelijke groei. Het CBS geeft aan dat het eerste kwartaal van 2016 er een omzetstijging van 7,8% is gerealiseerd, ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Ook het ondernemersvertrouwen blijft een positieve stijging te laten zien, wat sinds 2014 zelfs hoger ligt dan het vertrouwen in het totale bedrijfsleven.
Toch vind er binnen de sector ook krimp plaats. Met name binnen de werkgelegenheid. De werkgelegenheid in de sector is na 2007 met 38.000 banen gekrompen. Deze krimp zal ook blijven voortzetten. Technologische ontwikkelingen (internet) en veranderend consumentengedrag zijn hier de oorzaak van. Er zijn minder mensen benodigd om goed resultaat te boeken dankzij automatisering. Door deze verschuiving is er meer kennis benodigd, en ziet er markt er voor HBO en WO opgeleide mensen beter uit.
Daarnaast is er ook sprake van uitbreiding van deze branche. Door alle technologische ontwikkelingen heeft zich de laatste jaren een nieuw deel van de markt vertoont; Bedrijven die diensten in (klant)analyses en cijfer-beoordeling aanbieden, oftewel ‘big data’ zijn in de opkomst. Er kan steeds meer data van de klant verzameld worden, en deze bedrijven analyseren deze data en passen het toe.