ChipsAway Zutphen

ChipsAway in regio Zutphen

Ondernemer worden bij ChipsAway in regio Zutphen

ChipsAway is op zoek naar een ondernemer in de regio Zutphen.

Mobiele service voor plaatselijk herstel van lakbeschadigingen aan auto’s. Uniek door totaalpakket van in- en exterieurherstel.

Over regio Zutphen

Zutphen is een regio met ongeveer 121.430 inwoners. 12.815 van deze inwoners heeft een allochtone achtergrond (westers en niet-westers). Dit wordt verdeeld over 51.365 huishoudens met kinderen, en 32.955 huishoudens zonder. Wat een totaal maakt van 51.365 huishoudens. De gemiddelde gezinsgrootte in Zutphen is 2,4. De verdeling van de huishoudens en de gezinsgrootte kan de aantrekkelijk van het gebied voor uw onderneming beïnvloeden.

Deze regio ligt aan de rand van het Nationaal Park Veluwezoom. De belangrijkste verkeersaders binnen deze regio zijn de N346, N345 en de N314. De grootste plaats binnen deze regio is Zutphen. Zutphen is van oorsprong een Hanzestad. Het centrum biedt een uitgebreid winkelaanbod. De stad is centraal gelegen en ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Er zijn naast ChipsAway ook nog andere franchiseformules waarvoor Zutphen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zutphen.

automotive branche informatie

Franchiseformule ChipsAway valt binnen de branche automotive. Tot de branche automotive behoren schadeherstelbedrijven en bedrijven voor de verkoop van automaterialen. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn Skubie, Breman Automaterialen en Schadeherstelmeester. Deze formules houden zich bezig met het op locatie repareren van lakschade of blikschade van auto’s en/of de verkoop van auto- en motoronderdelen.

De automotive profiteert enigszins van het economisch herstel. Met name particulieren zijn vaker bereid een nieuwe auto te kopen. In 2016 zijn er 15.000 meer nieuwe privé auto’s verkocht dan het jaar daarvoor. Ook de verkoop van bestelauto’s is flink toegenomen, al blijft de markt zeer concurrerend. De zakelijke leasevloot en de markt voor gebruikte auto’s blijven stabiel.

De schadeherstelbranche blijft echter onder druk te staan, in 2016 wordt er een volumedaling van circa 2% vergeleken met 2015 verwacht. De dalende schadelast blijft zich voortzetten. Auto’s zijn tegenwoordig minder een statussymbool en lichte schades worden minder vaak gerepareerd. De consument is zich bewuster van de hoge mobiliteitskosten en zoekt naar wegen om die te verlagen, onder andere door besparing op reparatie en onderhoud en het langer blijven doorrijden met kleine schades. Daarnaast worden schades steeds vaker verdeeld in kleine/cosmetische schades en de grotere/complexere schades, met voor beide verschillende vestigingen. Ook worden auto’s door een combinatie van een stijgend marktaandeel van goedkopere auto’s en hoge prijzen van onderdelen eerder total loss verklaard.

De markt verandert snel en vraagt om draagkracht. Auto’s worden steeds complexer en merkkennis wordt steeds relevanter. De grootschalige uitrol van telematicaontwikkelingen zullen steeds meer impact hebben op de sector. Om overeind te blijven moet vrijwel iedere partij zijn businessmodel aanpassen. Dit vraagt om aanpassingen in de bedrijfsvoering maar ook om samenwerking. Toegewijd en gekwalificeerd personeel is daarbij een vereiste. In alle gevallen is de daadkracht van de ondernemer nodig bij het maken van de juiste strategische keuzes.

Bron: CBS Kwartaalmonitor, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen ChipsAway

Gegevens Zutphen

Postcode
7200 - 7299
Inwoners
121.430
Huishoudens
51.365