Eten met gemak! Zutphen

Eten met gemak! in regio Zutphen

Ondernemer worden bij Eten met gemak! in regio Zutphen

Eten met gemak! is op zoek naar een ondernemer in de regio Zutphen.

Een verse maaltijdservice die lekkere en gezonde maaltijden bij consumenten aan huis levert. Wij selecteren alleen de meest verse ingrediënten uit het seizoen om voor onze klanten een smaakvol en gevarieerd assortiment verse maaltijden samen te stellen.

Over regio Zutphen

In de regio Zutphen wonen er zo’n 121.430 mensen. Hiervan zijn er 12.815 van buitenlandse komaf, oftewel 12815 121430%. Dit kunnen zowel Europeanen als niet-Europeanen zijn. Het aantal huishoudens en de gezinsgrootte zijn tevens van belang voor een mogelijke vestigingsplaats van een onderneming. In het geval van Zutphen zijn de inwoners verdeeld over 51.365 huishoudens. Hiervan hebben 18.435 kinderen, en 32.955 niet. Dit kunnen eenpersoons- of meerpersoonshuishoudens zijn. De gemiddelde gezinsgrootte in Zutphen is 2,4.

Deze regio ligt aan de rand van het Nationaal Park Veluwezoom. De belangrijkste verkeersaders binnen deze regio zijn de N346, N345 en de N314. De grootste plaats binnen deze regio is Zutphen. Zutphen is van oorsprong een Hanzestad. Het centrum biedt een uitgebreid winkelaanbod. De stad is centraal gelegen en ook goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Er zijn naast Eten met gemak! ook nog andere franchiseformules waarvoor Zutphen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Zutphen.

bezorgen & afhalen branche informatie

Franchiseformule Eten met gemak! valt binnen de branche bezorgen & afhalen. Het bezorgen en afhalen van voedsel is geen nieuwe branche, maar wel één die de afgelopen jaren flink in opkomst is. Naast de bekende pizzaformules zien steeds meer foodretailers mogelijkheden in bezorging; Cafetaria’s, supermarkten, maaltijdboxen en restaurants zijn de afgelopen jaren allen de dienst gaan aanbieden. Dit heeft voor een geschatte omzet van alle vormen van delivery van 1 miljard euro gezorgd in 2015.

De snelle opkomst van deze branche is te herleiden naar een aantal oorzaken; ruimere openingstijden van supermarkten, branchevervaging, hogere prijzen in de horeca en de tijd die consumenten hebben voor de bereiding van hun maaltijd. Nieuwkomers als HelloFresh en Beebox springen op deze trend in. Daarnaast zijn de supermarkten hun boodschappen gaan bezorgen. Ook kunnen de boodschappen nu opgehaald worden in zogenaamde pick-up points. Een enorme ontwikkeling binnen de branche.

Winkle en PostNL hebben in 2014 een onderzoek gedaan waaruit bleek dat 84% van de consumenten hun boodschappen liever thuisbezorgd hebben. Slechts 16 procent wil de boodschappen ergens afhalen.

Daarnaast heeft GfK in 2015 cijfers gepubliceerd in Distrifood waaruit blijkt dat 2 procent van het supermarktassortiment online verkocht werd. 40% van deze verkopen werd gedaan door specialisten, dus geen supermarkten. Dit is een aanzienlijke stijging ten opzichte van het voorgaande jaar.

Ook het aantal pick-up points is de afgelopen jaren aanzienlijk gestegen. Uit onderzoek van Syndy blijkt dat het aantal pick-up points in twee jaar met 680% is gestegen. Van begin 2013 tot eind 2014 steeg het aantal van 45 naar 350.

Samengevat lijkt de branche nog niet uitgegroeid en men kan de komende jaren nog veel ontwikkelingen verwachten. Specialisten zullen moeten innoveren om de supers bij te kunnen benen. Toch zijn de bezorgdiensten van de supers ook lang niet altijd vervelend. De speler die hier efficiënt op kan inspringen zal markt kunnen veroveren.

Vestigingen Eten met gemak!

Gegevens Zutphen

Postcode
7200 - 7299
Inwoners
121.430
Huishoudens
51.365