30ml is een koffiebar die het comfort van een tweede huiskamer biedt, met hoogwaardige specialty koffiesoorten en een puur aanbod voor de zoete en hartige trek.
Alphen aan den Rijn is gelegen in Zuid-Holland, en is onderdeel van de gemeente Alphen aan den Rijn. Er wonen ongeveer 70.410 mensen in Alphen aan den Rijn. De WOZ waarde van de woningen in Alphen aan den Rijn ligt gemiddeld op €220.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Alphen aan den Rijn op €36.900. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Alphen aan den Rijn een gezamenlijk inkomen van €1.180.967.727. Van alle inwoners hebben 3.6% een uitkering. In Alphen aan den Rijn een totaal van 2.535 inwoners.
Alphen aan den Rijn ligt bij de samenvoeging van het kleine riviertje de Aar en de Oude Rijn, die vanaf Utrecht naar Leiden stroomt. Alphen wordt aan de oostzijde begrensd door de Gouwe en het Aarkanaal, en in het westen door de Heimanswetering. Alphen wordt doorsneden door de Oude Rijn. Aan de Rijnhaven ligt een uitgebreid industrieterrein. Hier staat ook de 135 meter hoge KPN-toren, die aan alle kanten van Alphen aan den Rijn te zien is. Ook bevindt zich hier het hoofdkantoor van Wolters Kluwer.
Er zijn naast 30ML Coffee & Food ook nog andere franchiseformules waarvoor Alphen aan den Rijn interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Alphen aan den Rijn.
Franchiseformule 30ML Coffee & Food valt binnen de branche koffie & thee. Tot de branche koffie & thee behoren speciaalzaken voor de verkoop van koffie, thee, espresso machines en serviezen. De branche is een voorbeeld van foodretail. De speciaalzaken bieden in een unieke setting een zeer uitgebreid en een steeds wisselend assortiment van versgemalen koffie, verse theesoorten en cadeauartikelen aan. Bij sommige speciaalzaken zijn de producten ook in een webshop verkrijgbaar. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn Kaldi koffie & thee, Simon Lévelt en Casabarista.
Nederland is van oudsher een echt koffieland. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Dat zijn ruim drie kopjes koffie en twee kopjes thee per hoofd van de bevolking per dag. Nederlanders drinken de meeste koffie thuis, 70% van alle koffieconsumptie vindt binnenshuis plaats. De Nederlandse bevolking gaat voor gezelligheid en huiselijkheid.
De trends volgen elkaar in rap tempo op: Na cappuccino, latte en espresso in allerlei smaken en blends is nu de goede oude filterkoffie ‘the latest hip thing’. Consumeren met aandacht, van massa naar speciaal. Van theezakje naar losse thee en van snelle espresso naar slow coffee. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling en laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving. Koffie is cultuur geworden.
De aanschaf van hoogwaardige koffiezetapparatuur voor thuis is in een stroomversnelling gekomen. Daarnaast is er een groeiende groep consumenten die zich steeds bewuster is van hun consumptie en die wil weten waar het vandaan en hoe het wordt gemaakt. Om vervolgens bewuste keuzes te maken voor bijvoorbeeld duurzaam, lokaal of ambachtelijk. Dit resulteerde de afgelopen jaren in een sterke toename van koffie- en theespeciaalzaken. Daarnaast is de toenemende koffiebeleving bij bijvoorbeeld tankstations, treinstations en luchthavens een impuls voor de hele koffiebranche geweest.