Barista Café Amstelveen

Barista Café Amstelveen

Ondernemer worden bij Barista Café in Amstelveen

Barista Cafe_franchise_ondernemer
Barista Café is op zoek naar een ondernemer in Amstelveen.

Ons doel was om een plek te creëren waar het ambacht van koffie maken en de huiselijke sfeer samen komen. Hieruit ontstond Barista Café. Barista Café is een ontmoetingsplek waar je geniet van een heerlijk kopje koffie met een versgebakken koekje. Verlangen naar iets anders bij je koffie? Maak een keuze uit ons huisgemaakte gebak. Geniet van een uitgebreide lunch of kom gezellig ontbijten. Op onze menukaart is voldoende voor iedereen. Kies je favoriete plekje en wij zorgen voor dat verwenmomentje.

De franchiseformule staat voor kwaliteit in alles wat we doen. We serveren goede producten en geloven in comfortabel meubilair en service gerichte bediening. Bij Barista Café werken we met passie en liefde voor onze producten en het horecavak. Wij verassen onze gasten graag met een perfecte gezette cappuccino met latte art en een mooi opgemaakt ontbijtje of lunch. Hiernaast heeft de franchiseformule als doel om de beste koffie van Nederland te schenken.

Over Amstelveen

Amstelveen is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Amstelveen. Er wonen ongeveer 88.659 mensen in Amstelveen. De WOZ waarde van de woningen in Amstelveen ligt gemiddeld op €257.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Amstelveen op €40.200. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Amstelveen een gezamenlijk inkomen van €1.620.041.727. Van alle inwoners hebben 3.2% een uitkering. In Amstelveen een totaal van 2.837 inwoners.

Amstelveen ligt dicht tegen Amsterdam aan en geldt voornamelijk als slaapstad voor werknemers die in Amsterdam en op Schiphol werken. In de loop der jaren hebben zich echter kantoren van meerdere (internationale) ondernemingen in de stad gevestigd, waaronder de hoofdkantoren van de KLM, Zwitserleven en KPMG. Hierdoor telt de gemeente zelf ook veel arbeidsplaatsen. Amstelveen probeert de kantorenmarkt verder te ontwikkelen maar stuit hierbij op hevige concurrentie uit de regio. Het aantal bedrijfsvestigingen in Amstelveen neemt nog steeds toe (met name door ZZP-ers) en ook het aantal werkzame personen nam, na een lichte daling in 2011, in 2012 weer toe. Amstelveen is een relatief vergrijsde gemeente. 19% van de bevolking is ouder dan 65 jaar, terwijl het landelijk gemiddelde 15 % is. Het aantal ouderen zal komende jaren blijven toenemen, maar schuift steeds meer naar het landelijk gemiddelde op. Ook het aantal Amstelveense jongeren is lager dan landelijk: 28% versus 30%. Komende jaren stijgt het aantal jongeren, om naar verwachting in 2030 weer te stabiliseren op het huidige niveau.De A9, die van oost naar west door de gemeente loopt biedt automobilisten toegang tot Amstelveen via de afslagen 4 (Ouderkerk) en 5 (Amstelveen). Tevens is de A10, alhoewel deze buiten de gemeente ligt, een belangrijke verkeersader voor het noordelijke deel van de gemeente. De belangrijkste noord-zuid-as is de Beneluxbaan. De stad is sinds 1990 verbonden met Amsterdam via een sneltram (metrolijn 51) en tramlijn 5.

Er zijn naast Barista Café ook nog andere franchiseformules waarvoor Amstelveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amstelveen.

koffie & espressobar branche informatie

Franchiseformule Barista Café valt binnen de branche koffie & espressobar. Tot de branche koffie & espressobar behoren cafés waar consumenten ter plekke of thuis kunnen genieten van koffie, taarten, sandwiches en chocolade. Enkele bekende spelers in deze branche zijn Chocolate Company, Doppio Espresso, Leonidas en Starbucks.

De afgelopen jaren is het aantal koffie & espressobars in Nederland flink toegenomen. De vraag naar koffie is niet alleen toegenomen, maar ook veranderd. De nieuwe koffiedrinker wil kwaliteit en afwisseling. Koffie is cultuur geworden. De consument drinkt wereldwijd steeds meer koffie, de vraag neemt jaar na jaar toe. De Nederlander drinkt gemiddeld 150 liter koffie en 90 liter thee. Koffie en thee staan, samen met water, in de top drie van de meest gedronken dranken van ons land.

De branche profiteert van de toenemende buitenhuisconsumptie. De consument kiest vaker voor meerdere eet- en drinkmomenten en dan veelal onderweg. Daardoor is er een sterke opkomst van koffie-to-go concepten op locaties met veel traffic, zoals winkelcentra, stations en luchthavens. Hippe koffiebarretjes schieten als paddenstoelen uit de grond en ook foodtrucks zijn terug van weggeweest waar een unieke smaak- en servicebeleving centraal staat.

De branche is een duidelijk voorbeeld van branchevervaging, ook wel blurring genoemd, waarbij samensmelting van horeca- en retailconcepten plaatsvindt. Deze trend creëert een extra beleving. Foodservice-concepten zijn steeds vaker op zoek naar unieke producten die gastvrijheid en een onderscheidende beleving ondersteunen. De consument laat zich graag verleiden tot het betalen van een meerprijs voor een product met een unieke beleving in een unieke setting. Traditionele cafés kennen een structureel dalende vraag. Thematisering en specialisatie gaan een steeds grotere rol spelen. Locatie in combinatie met het juiste concept is vaak doorslaggevend in de mate van succes. De toenemende impact van internet speelt hierbij een grote rol. Reviewsites en social media geven klanten inzicht in prijs, kwaliteit, sfeer en beleving.

Bron: ABN AMRO Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Barista Café

Gegevens Amstelveen

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Amstelveen
Inwoners
88.659
Inkomen
€40.200
WOZ-waarde
€257.000