Welkoop Amstelveen

Welkoop Amstelveen

Ondernemer worden bij Welkoop in Amstelveen

Welkoop is op zoek naar een ondernemer in Amstelveen.

Welkoop biedt de consument een uitgebreid assortiment op het gebied van tuin en dier. Met 160 aangesloten vestigingen en decennia lang een goede reputatie zoekt Welkoop ondernemers voor diverse locaties in Nederland. Welkoop is er voor alle doeners. Voor iedereen die er blij van wordt om lekker buiten bezig te zijn. En te zorgen voor alles wat groeit en bloeit, het hele jaar door. Dat doen we met ruim 2.000 medewerkers. Ons assortiment is te vinden in ruim 160 winkels in Nederland en op welkoop.nl. Onlangs werd Welkoop voor de 8e keer op rij uitgeroepen tot ‘Beste Tuinspeciaalzaak’ én voor de 9e keer tot ‘Beste Dierenspeciaalzaak’.

Over Amstelveen

Amstelveen is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Amstelveen. Er wonen ongeveer 88.659 mensen in Amstelveen. De WOZ waarde van de woningen in Amstelveen ligt gemiddeld op €257.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Amstelveen op €40.200. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Amstelveen een gezamenlijk inkomen van €1.620.041.727. Van alle inwoners hebben 3.2% een uitkering. In Amstelveen een totaal van 2.837 inwoners.

Amstelveen ligt dicht tegen Amsterdam aan en geldt voornamelijk als slaapstad voor werknemers die in Amsterdam en op Schiphol werken. In de loop der jaren hebben zich echter kantoren van meerdere (internationale) ondernemingen in de stad gevestigd, waaronder de hoofdkantoren van de KLM, Zwitserleven en KPMG. Hierdoor telt de gemeente zelf ook veel arbeidsplaatsen. Amstelveen probeert de kantorenmarkt verder te ontwikkelen maar stuit hierbij op hevige concurrentie uit de regio. Het aantal bedrijfsvestigingen in Amstelveen neemt nog steeds toe (met name door ZZP-ers) en ook het aantal werkzame personen nam, na een lichte daling in 2011, in 2012 weer toe. Amstelveen is een relatief vergrijsde gemeente. 19% van de bevolking is ouder dan 65 jaar, terwijl het landelijk gemiddelde 15 % is. Het aantal ouderen zal komende jaren blijven toenemen, maar schuift steeds meer naar het landelijk gemiddelde op. Ook het aantal Amstelveense jongeren is lager dan landelijk: 28% versus 30%. Komende jaren stijgt het aantal jongeren, om naar verwachting in 2030 weer te stabiliseren op het huidige niveau.De A9, die van oost naar west door de gemeente loopt biedt automobilisten toegang tot Amstelveen via de afslagen 4 (Ouderkerk) en 5 (Amstelveen). Tevens is de A10, alhoewel deze buiten de gemeente ligt, een belangrijke verkeersader voor het noordelijke deel van de gemeente. De belangrijkste noord-zuid-as is de Beneluxbaan. De stad is sinds 1990 verbonden met Amsterdam via een sneltram (metrolijn 51) en tramlijn 5.

Er zijn naast Welkoop ook nog andere franchiseformules waarvoor Amstelveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amstelveen.

tuin dier & buiten branche informatie

Franchiseformule Welkoop valt binnen de branche tuin dier & buiten. Tot deze branche behoren de tuincentra en de dierspeciaalzaken in Nederland. Ons land telt ruim 550 tuincentra en 2.884 dierspeciaalzaken. Daarnaast zijn er nog ongeveer 600 winkels in tuinproducten die ook agri- en dierproducten verkopen. Een bekende voorbeelden hiervan zijn Welkoop en Intratuin. Deze winkels met een uitgebreid assortiment zijn de laatste jaren toegenomen.

De omzet van winkels in de tuin, dier & buiten branche kent een seizoenpatroon. Voornamelijk bij de tuincentra is dit seizoenpatroon goed te herkennen. Het grootste deel van de consumentenbestedingen wordt gedaan in het tweede en het vierde kwartaal. Deze onbalans in bestedingen heeft negatieve effecten voor de omzetsnelheid, de omzet per kracht en de vloerproductiviteit.

Verder heeft deze branche ook te maken met een aantal trends. Vanwege branchevervaging door discounters, supermarkten en bouwmarkten heeft de tuin, dier & buiten branche te maken met verhoogde concurrentie. Daarnaast wordt het voor consumenten steeds populairder om zelf groenten, fruit en kruiden te kweken. Tuincentra kunnen hier handig op inspelen. Verder neemt de vraag naar gemak toe. De behoefte naar makkelijke onderhoudsvrije tuinen neemt toe. Ook gaat de beleving een grotere rol spelen bij winkels die actief zijn in de tuin, dier & buiten branche. Consumenten zien het bezoeken van bijvoorbeeld een Intratuin als een dagje uit. Horeca wordt steeds belangrijker door deze trend.

Voor winkels in deze branche wordt het steeds belangrijker om zich te onderscheiden en zich duidelijk op een bepaalde doelgroep te richten. Verder kunnen tuincentra en dierspeciaalzaken inspelen op de toenemende vergrijzing door goed gekwalificeerd personeel in de winkel neer te zetten. Deze doelgroep verwacht immers advies bij hun aankopen. De huizenmarkt trekt weer aan, verhuisbewegingen nemen toe. Dit biedt perspectief voor de tuin, dier & buiten branche. Ook bij deze branche wordt het online kanaal steeds belangrijker. Het oriëntatie- en aankoopproces is van offline naar online verschoven.

Vestigingen Welkoop

Gegevens Amstelveen

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Amstelveen
Inwoners
88.659
Inkomen
€40.200
WOZ-waarde
€257.000