Badkamerwinkel aan Huis Amstelveen

Badkamerwinkel aan Huis Amstelveen

Ondernemer worden bij Badkamerwinkel aan Huis in Amstelveen

Badkamerwinkel aan Huis is op zoek naar een ondernemer in Amstelveen.

Zoals de naam al aangeeft, beschikt Badkamerwinkel aan Huis over een mobiele showroom die bij de consument aan huis komt. Dat heeft een groot aantal voordelen: meer gemak voor de consument, geen winkel betekent veel lagere kosten en de badkamerspecialist kan direct de situatie ter plekke bekijken met als resultaat de ideale badkamer met een professioneel advies op maat waarbij zorgvuldig rekening is gehouden met alle belangrijke criteria en bouwtechnische aspecten.

Over Amstelveen

Amstelveen is gelegen in Noord-Holland, en is onderdeel van de gemeente Amstelveen. Er wonen ongeveer 88.659 mensen in Amstelveen. De WOZ waarde van de woningen in Amstelveen ligt gemiddeld op €257.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Amstelveen op €40.200. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Amstelveen een gezamenlijk inkomen van €1.620.041.727. Van alle inwoners hebben 3.2% een uitkering. In Amstelveen een totaal van 2.837 inwoners.

Amstelveen ligt dicht tegen Amsterdam aan en geldt voornamelijk als slaapstad voor werknemers die in Amsterdam en op Schiphol werken. In de loop der jaren hebben zich echter kantoren van meerdere (internationale) ondernemingen in de stad gevestigd, waaronder de hoofdkantoren van de KLM, Zwitserleven en KPMG. Hierdoor telt de gemeente zelf ook veel arbeidsplaatsen. Amstelveen probeert de kantorenmarkt verder te ontwikkelen maar stuit hierbij op hevige concurrentie uit de regio. Het aantal bedrijfsvestigingen in Amstelveen neemt nog steeds toe (met name door ZZP-ers) en ook het aantal werkzame personen nam, na een lichte daling in 2011, in 2012 weer toe. Amstelveen is een relatief vergrijsde gemeente. 19% van de bevolking is ouder dan 65 jaar, terwijl het landelijk gemiddelde 15 % is. Het aantal ouderen zal komende jaren blijven toenemen, maar schuift steeds meer naar het landelijk gemiddelde op. Ook het aantal Amstelveense jongeren is lager dan landelijk: 28% versus 30%. Komende jaren stijgt het aantal jongeren, om naar verwachting in 2030 weer te stabiliseren op het huidige niveau.De A9, die van oost naar west door de gemeente loopt biedt automobilisten toegang tot Amstelveen via de afslagen 4 (Ouderkerk) en 5 (Amstelveen). Tevens is de A10, alhoewel deze buiten de gemeente ligt, een belangrijke verkeersader voor het noordelijke deel van de gemeente. De belangrijkste noord-zuid-as is de Beneluxbaan. De stad is sinds 1990 verbonden met Amsterdam via een sneltram (metrolijn 51) en tramlijn 5.

Er zijn naast Badkamerwinkel aan Huis ook nog andere franchiseformules waarvoor Amstelveen interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Amstelveen.

sanitair branche informatie

Franchiseformule Badkamerwinkel aan Huis valt binnen de branche sanitair. Tot de sanitair branche behoren de keuken- en badkamerzaken. Enkele bekende formules die actief zijn in deze branche zijn: Bad in Beeld, Baderie, Grando, Mega en Sanidirect. Deze keuken- en badkamerzaken verkopen onder andere keukens, badkamers, apparatuur en onderdelen van keukens en badkamers. Naast het verkopen van deze producten verzorgen deze keuken- en badkamerzaken ook vaak de plaatsing en de aansluiting van de producten.

De omzet van deze branche is afgelopen jaren gestegen. Deze omzetstijging is deels te danken aan de aantrekkende huizenmarkt. De huizenmarkt zit in de lift en daar profiteert de sanitair branche van.

Binnen deze branche zijn er ook een aantal ontwikkelingen gaande. Zo heeft de consument bijvoorbeeld steeds meer behoefte aan inspiratie en advies. Gekwalificeerd personeel wordt hierdoor erg belangrijk. Daarnaast verandert de samenstelling van de huishoudens in Nederland. Het aantal eenpersoonshuishoudens en ouderen neemt toe.

Naast de grote keuken- en badkamerzaken heeft de consument behoefte aan kleine winkels met een compleet productaanbod. Binnen het productaanbod van deze winkels heeft de consument behoefte aan unieke producten. Een eigen label assortiment wordt steeds belangrijker. Net zoals bij andere branches wordt de online verkoop door toenemend internetgebruik steeds belangrijker bij de aankoopbeslissing.

De sanitair branche zal de komende jaren wel rekening moeten houden met stijgende concurrentie. Met name de doe-het-zelfketens hebben aangegeven het assortiment aan te gaan vullen en te verluxen. Daarnaast spelen de bouwmarkten ook handig in op de vraag van zelfstandige installateurs en klusbedrijven. Op het gebied van klantenwerving- en binding kan nog veel terrein gewonnen worden. De keuken- en badkamerzaken zullen zich nog scherper moeten profileren en de inzet van de marketing moet zich richten op beleving en conceptuele waarde.

Bron: Detailhandel.info, CBS, raming Panteia op basis van CBS en Locatus, Rabobank Cijfers & Trends, Qumedia

Vestigingen Badkamerwinkel aan Huis

Gegevens Amstelveen

Provincie
Noord-Holland
Gemeente
Amstelveen
Inwoners
88.659
Inkomen
€40.200
WOZ-waarde
€257.000