BB Kitchen Asten

BB Kitchen Asten

Ondernemer worden bij BB Kitchen in Asten

BB Kitchen is op zoek naar een ondernemer in Asten.

Big Bread Kitchen is een franchiseformule voor cafetaria / lunchroom. De BB Kitchen stijl is warm en modern. De sfeervolle aankleding met warme tinten, een mix aan natuurlijke materialen, lampen en comfortabel meubilair nodigen uit tot zittenblijven. Gezond en groeiend ondernemen is onze persoonlijke ambitie en de doelstelling die wij nastreven voor onze franchisenemers.

Over Asten

Asten is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Asten. Er wonen ongeveer 13.069 mensen in Asten. De WOZ waarde van de woningen in Asten ligt gemiddeld op €275.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Asten op €35.800. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Asten een gezamenlijk inkomen van €212.668.273. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Asten een totaal van 588 inwoners.

In 2013 is het bedrijventerrein Molenakkers gerevitaliseerd. Daarnaast is gestart met de planologische procedure van het nieuw te ontwikkelen bedrijventerrein aan de Stegen. De Markt van Asten is in 2014 opnieuw ingericht.

Er zijn naast BB Kitchen ook nog andere franchiseformules waarvoor Asten interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Asten.

fast food branche informatie

Franchiseformule BB Kitchen valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen BB Kitchen

Gegevens Asten

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Asten
Inwoners
13.069
Inkomen
€35.800
WOZ-waarde
€275.000