Meet & Ribs Bemmel

Meet & Ribs Bemmel

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Bemmel

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Bemmel.

Over Bemmel

Bemmel is gelegen in Gelderland, en is onderdeel van de gemeente Lingewaard. Er wonen ongeveer 12.526 mensen in Bemmel. De WOZ waarde van de woningen in Bemmel ligt gemiddeld op €231.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Bemmel op €36.000. Lager dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Bemmel een gezamenlijk inkomen van €204.970.909. Van alle inwoners hebben 4.5% een uitkering. In Bemmel een totaal van 564 inwoners.

Bemmel ligt vlak boven de rivier de Waal. Belangrijke verkeersaders zijn A15 en N839. Bemmel geniet internationale bekendheid door de jaarlijkse dweildag. Hier komen dweilorkesten vanuit verschillende landen op af. Ook de jaarlijkse ponymarkt en de Stoeterij Buitenzorg zijn bekende evenementen. Populaire winkelstraten in Bemmel zijn o.a. Markt, Dorpsstraat, de Houthakker en Buitengracht. Naast dat er geparkeerd kan worden onder de Albert Heijn en de Markt, zijn in het centrum meer blauwe parkeerzones te vinden. Lang parkeren is toegestaan op het Kinkelplein, nabij het gemeentehuis. Grootste doelgroep is tussen de 40 – 59 jaar.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Bemmel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bemmel.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Bemmel

Provincie
Gelderland
Gemeente
Lingewaard
Inwoners
12.526
Inkomen
€36.000
WOZ-waarde
€231.000