Meet & Ribs Bergeijk

Meet & Ribs Bergeijk

Ondernemer worden bij Meet & Ribs in Bergeijk

Meet & Ribs is op zoek naar een ondernemer in Bergeijk.

Over Bergeijk

Bergeijk is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Bergeijk. Er wonen ongeveer 18.323 mensen in Bergeijk. De WOZ waarde van de woningen in Bergeijk ligt gemiddeld op €291.000, iets hoger dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Bergeijk op €37.700. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Bergeijk een gezamenlijk inkomen van €313.989.591. Van alle inwoners hebben 3.5% een uitkering. In Bergeijk een totaal van 641 inwoners.

Bergeijk verwierf landelijke bekendheid door het humoristisch programma Radio Bergeijk. Programma’s van deze fictieve lokale zender worden door de VPRO op Radio 1 uitgezonden. De gemeente Bergeijk bestaat sinds 1997 uit de vroegere gemeenten Bergeijk, Luyksgestel, Riethoven en Westerhoven. De kernen in de gemeente zijn Bergeijk ’t Hof, ’t Loo, de Weebosch, Luyksgestel, Riethoven en Westerhoven. Bergeijk ligt 20 km ten zuiden van Eindhoven en 12 km van Valkenswaard. In Bergeijk zijn er twee bedrijventerreinen: Het Stoom en Waterlaat.

Er zijn naast Meet & Ribs ook nog andere franchiseformules waarvoor Bergeijk interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Bergeijk.

eetcafé & restaurant branche informatie

Franchiseformule Meet & Ribs valt binnen de branche eetcafé & restaurant. De branche eetcafé en restaurant valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen. Het marktaandeel van restaurants is circa 28% in de foodservicemarkt (eten buitenshuis). Enkele bekende formules die actief zijn in de branche zijn De Beren Restaurants, eazie, Humprey Restaurants en Subway.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Circa 31% van al het voedsel, eten consumenten buitenhuis, 69% van al het voedsel is afkomstig uit de foodretail (supermarkten en speciaalzaken).

De consument blijft kritisch op zijn uitgaven en laat zich steeds meer leiden door kortingsacties en de nieuwste trends, waaronder de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden. De consument heeft vaak weinig tijd, wil flexibel zijn en wil eten of drinken waar en wanneer het hem uitkomt. Hierdoor vinden er verschuivingen van de vraag plaats naar andere, veelal branchevreemde aanbieders. Detaillisten integreren food concepten in hun winkels om meer klantbeleving te creëren en de verblijfsduur in het hun winkels te verlegen. Ook vanuit de supermarkten neemt de concurrentie toe. Zij kunnen, vanwege hun inkoopvolume, producten tegen een veel lagere prijs inkopen en zien kansen in de toenemende behoefte aan gemak bij de consument. Door de bovenstaande trends neemt ook het online thuisbezorgdiensten en leveranciers van maaltijdboxen sterk toe. Dit remt dan ook de trendmatige groei van de buitenhuisconsumptie.

Ondertussen groeit ook in de sector zelf het aanbod van eetcafés en restaurants. Kwaliteit en gastheerschap worden steeds vaker een vanzelfsprekendheid en geen onderscheidende factor. Daarnaast is de locatie in combinatie met het juiste concept doorslaggevend in de mate van succes.

Bron: ABN Amro Insights, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Meet & Ribs

Gegevens Bergeijk

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Bergeijk
Inwoners
18.323
Inkomen
€37.700
WOZ-waarde
€291.000