BB Kitchen Budel

BB Kitchen Budel

Ondernemer worden bij BB Kitchen in Budel

BB Kitchen is op zoek naar een ondernemer in Budel.

Big Bread Kitchen is een franchiseformule voor cafetaria / lunchroom. De BB Kitchen stijl is warm en modern. De sfeervolle aankleding met warme tinten, een mix aan natuurlijke materialen, lampen en comfortabel meubilair nodigen uit tot zittenblijven. Gezond en groeiend ondernemen is onze persoonlijke ambitie en de doelstelling die wij nastreven voor onze franchisenemers.

Over Budel

Budel is gelegen in Noord-Brabant, en is onderdeel van de gemeente Cranendonck. Er wonen ongeveer 8.925 mensen in Budel. De WOZ waarde van de woningen in Budel ligt gemiddeld op €241.000, iets lager dan het gemiddelde in Nederland in 2020 van €270.000. Het inkomen van een gemiddeld huishouden ligt in Budel op €36.600. Hoger dan het landelijke gemiddelde van €36.500. In totaal hebben alle inwoners van Budel een gezamenlijk inkomen van €148.479.545. Van alle inwoners hebben 4.1% een uitkering. In Budel een totaal van 366 inwoners.

Nabij Budel bevindt zich het Airpark Brabant met het gelijknamige bedrijventerrein. De meeste winkels zijn gevestigd aan Markt en Nieuwstraat. Er is gratis parkeren. Budel heeft geen NS station.

Er zijn naast BB Kitchen ook nog andere franchiseformules waarvoor Budel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Budel.

fast food branche informatie

Franchiseformule BB Kitchen valt binnen de branche fast food. De branche fastfood valt onder horeca en kent een verscheidenheid aan ondernemingen: lunchrooms, cafetaria’s, pizzeria’s, snackbars en restaurants. Nederland telt ruim 10.000 fastfoodzaken. Fastfood of gemaksvoedsel is een verzamelnaam voor voedsel dat snel bereid en geserveerd wordt en relatief goedkoop is. Enkele bekende formules die actief zijn in de branche, zijn McDonald’s, KFC, Kwalitaria, New York Pizza en Domino’s Pizza.

De branche profiteert optimaal van de aantrekkende economie, onder meer door hogere consumentenbestedingen, een aantrekkende zakelijke vraag en meer toerisme. Er is echter een enorme concurrentie binnen de branche. In de eigen sector blijft het aanbod groeien maar ook aanbieders uit andere branches betreden de markt.

Het aantal bestaande fastfoodformules neemt elk jaar toe en nieuwe formules ontstaan, zoals de ‘fast casual’ horecaformules. Bij deze formules zijn foodservice en foodretail dichter tot elkaar gegroeid. Een bekend voorbeeld hiervan is La Place. Voor consumenten gaat het om gemak, snelheid, kwaliteit, gezonde producten, variëteit en dat voor een betaalbare prijs. Goed en gezond eten wordt steeds vaker het uitgangspunt. Nieuwe gezonde to-go concepten doen hun intrede en de traditionele aanbieders van een snelle hap moeten daarin mee. Een keurmerk als verantwoord frituren en de uitgebreide voedingsinformatie bij McDonald’s zijn hier voorbeelden van.

De snackbar is nog steeds het meest bezochte bedrijfstype in de sector. Twee derde van de Nederlandse bevolking, met name in de leeftijdsgroep 20 tot 40 jaar, bezoekt minstens drie keer per maand een cafetaria. Echter zullen kleinere cafetaria’s steeds meer marktaandeel gaan verliezen door toenemende online bestedingen, de toenemende concurrentie en branchevervaging. Ondernemingen die niet op een A-locatie zijn gelegen, resteert het prijswapen in combinatie met schaalgrootte en een sterke online profilering. Of ze zullen moeten investeren in een uniek en onderscheidend concept.

Bron: Rabobank Cijfers & Trends, ABN Amro Insights

Vestigingen BB Kitchen

Gegevens Budel

Provincie
Noord-Brabant
Gemeente
Cranendonck
Inwoners
8.925
Inkomen
€36.600
WOZ-waarde
€241.000