fit20 Capelle aan den IJssel

fit20 Capelle aan den IJssel

Ondernemer worden bij fit20 in Capelle aan den IJssel

fit20 is op zoek naar een ondernemer in Capelle aan den IJssel.

fit20 is een dynamische Nederlandse franchiseorganisatie die landelijk en internationaal opereert in de aantrekkelijke niche markt van fysieke personal training (PT).

Over Capelle aan den IJssel

Capelle aan den IJssel is onderdeel van de gemeente Capelle aan den IJssel, binnen de provincie Zuid-Holland, en heeft 66.534 inwoners (bron: CBS). Het gemiddelde inkomen per huishouden is €34.700. Het landelijk gemiddelde ligt op €36.500 bruto, exclusief vakantietoeslag. Dit maakt dat Capelle aan den IJssel een relatief lager inkomen heeft, met een geschat verzamelinkomen van alle inwoners van €1.049.422.636. De WOZ-waarde van de huizen ligt in Capelle aan den IJssel op gemiddeld €176.000. Lager dan het landelijk gemiddelde van €270.000. Daarnaast hebben 4.3% van de mensen in Capelle aan den IJssel een uitkering. Dit maakt dat in totaal 2.861 inwoners van Capelle aan den IJssel een uitkering krijgen.

Capelle aan den IJssel is prima ontsloten: het heeft opritten aan de A16 en de A20, het heeft een NS station en is aangesloten op het Rotterdamse metronetwerk. Er zijn twee grote bedrijventerreinen: Rivium (met 353 bedrijven en 11.850 werkzame personen) en Hoofdweggebied (met 422 en 10.094 werkzame personen). Er zijn vier winkelcentra in Capelle aan den IJssel: De Koperwiek, De Terp, De Crimpenhof en De Scholver.

Er zijn naast fit20 ook nog andere franchiseformules waarvoor Capelle aan den IJssel interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Capelle aan den IJssel.

fitness & bewegingstherapie branche informatie

Franchiseformule fit20 valt binnen de branche fitness & bewegingstherapie. De fitness branche is een relatief jonge en bijzondere branche. Ondanks een stabiele vraag, ligt de groei rond de nullijn. Fitness blijft een verdringingsmarkt. De consument wil meer flexibiliteit, voor een goede prijs. Lowbudget aanbieders zijn dus hot, maar niet met langetermijncontracten. Oftewel al sporten voor één á twee tientjes per maand, tenzij het aanbod echt uniek is en wat anders biedt. Omdat de eisen van de klant hoger worden, en de aanbieders steeds meer met prijzen stunten, staat de markt onder druk.

De totale omzet van de branche wordt geschat op circa 1,2 miljard euro. Dit met ruim 1.600 fitnesscentra. Het aantal leden per club varieert van nog geen 200 tot meer dan 5.000 leden. Gemiddeld woont de klant niet verder dan vier kilometer van het centrum en bijna de helft woont binnen een straal van twee kilometer. De gemiddelde leeftijd van de deelnemer aan fitness ligt rond de dertig jaar. Twee derde van de fitnesscentra wordt nog zelfstandig gerund; Één op de drie fitnesscentra is dus onderdeel van een keten of franchise.

Als tegenreactie hierop zien we de opkomst van kleinschalige, innovatieve concepten in onder andere personal training. De marges liggen hier hoger omdat het minder kapitaal vereist, maar het aantal leden/klanten is wel aanzienlijk lager.

Fitness is uitgegroeid tot één van de meest populaire ‘sporten’ onder de bevolking. Na een enorme groei lijkt de markt nu verzadigd. Zo’n 20% van alle Nederlanders ouder dan 15 jaar doet aan fitness. Het gaat hierbij om ruim 3 miljoen personen. Ongeveer 2,7 miljoen zijn daadwerkelijk lid van een fitnesscentrum.

Bronnen: EuroActive, Deloitte, OBiN, Mulier instituut

Vestigingen fit20

Gegevens Capelle aan den IJssel

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Capelle aan den IJssel
Inwoners
66.534
Inkomen
€34.700
WOZ-waarde
€176.000