Anne&Max Delft

Anne&Max Delft

Ondernemer worden bij Anne&Max in Delft

Anne&Max is op zoek naar een ondernemer in Delft.

Anne&Max is dé plek waar je voor de lekkerste koffie, ontbijtjes en lunch terecht kan. In een ongedwongen sfeer rustig de krant lezen of even met wat vrienden bijkletsen: Anne&Max is de huiskamer in de stad, waar je je elk moment van de dag thuis voelt!

Over Delft

In Delft wonen naar schatting 101.053 inwoners (bron: CBS), en is gelegen in de gemeente Delft, in Zuid-Holland. Gemiddeld wordt er €32.100 per huishouden verdiend, dat ligt iets lager dan het landelijk gemiddelde van €35.000 bruto, exclusief vakantietoeslag. Delft heeft hiermee een totaal inkomen van nabij €1.474.455.136 over alle inwoners. De huizen in Delft hebben een gemiddelde WOZ waarde van €181.000, iets lager dan het landelijk gemiddelde van €211.000 in 2014. 2.5% van de mensen hebben in Delft een uitkering, oftewel 2.526 van alle inwoners.

Delft is een stad gelegen tussen Den Haag en Rotterdam. Delft heeft een historische binnenstad, maar heeft zich de afgelopen jaren ontwikkelt met de aanwezigheid van een Technische Universiteit. Vooral als Delft Kennisstad. De Delftse economie wordt gekenmerkt door innovatieve (tech)bedrijven, kennisinstellingen, freelancers en zorg.

Er zijn naast Anne&Max ook nog andere franchiseformules waarvoor Delft interessant is. Bekijk alle franchise mogelijkheden in Delft.

lunchroom branche informatie

Franchiseformule Anne&Max valt binnen de branche lunchroom. Tot de branche lunchroom behoren dagzaken waar onder andere belegde broodjes, koffie, thee en vruchtensappen verkrijgbaar zijn. In vergelijking met cafetaria’s wordt er bij een lunchroom weinig alcohol geschonken en is het een eet- en drinkgelegenheid met bediening. Bij sommige lunchrooms is het ook mogelijk om een bestelling af te halen of thuis te laten bezorgen. Enkele bekende formules in de branche zijn Anne & Max, Bagels & Beans, Bakker Bart en Délifrance.

In 2015 telde Nederland bijna 2.500 lunchrooms. Het aantal lunchrooms is ook tijdens de crisis jaren toegenomen, in de laatste 5 jaar kwamen er 489 lunchrooms bij en het aantal stijgt nog steeds. Dit terwijl het aantal restaurants in dezelfde periode met 7% is afgenomen. Lunchrooms kenmerken zich door flexibiliteit en wendbaarheid. De branche profiteert optimaal van de toenemende buitenhuisconsumptie. Consumenten kiezen vaker voor meerdere eetmomenten op een dag en dan veelal onderweg. Lunchrooms spelen in op de toenemende behoefte aan gemak en de toenemende aandacht aan verse, gezonde en lekkere maaltijden en bieden ook vaak een afhaal- en bezorgservice.

De branche profiteert van branchevervaging in de horeca. De opkomst van bakkerijen met hun eigen broodjescorners maar ook de ‘to go’ shops met hun eigen lunchhoekje zijn hier debet aan. Het shop-in-shop principe neemt een vlucht en ook traditionele cafetaria’s maken de conversie naar lunchrooms. De populariteit van lunchconcepten geeft de branche een eigentijds karakter.

De leegstand in winkelcentra wordt steeds vaker ingevuld met horeca, met name dagzaken. Lunchrooms zijn sterk vertegenwoordig in (stads)centra. Locatie in combinatie met het juiste concept is doorslaggevend in de mate van succes. Een lunchroom heeft gemiddeld een vloeroppervlak van 108 m² en 48 zitplaatsen binnen en 45 zitplaatsen buiten (indien er een terras aanwezig is). De gemiddelde besteding per gast is ruim 10 euro, 59% daarvan wordt uitgegeven aan food en 41% aan dranken.

Bron: Lunchroom.nl, Rabobank Cijfers & Trends

Vestigingen Anne&Max

Gegevens Delft

Provincie
Zuid-Holland
Gemeente
Delft
Inwoners
101.053
Inkomen
€32.100
WOZ-waarde
€181.000